Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Audi A3 kabriolet (8V7, 8VE) 1.6 TDI (2014.02-2020.10) 110km » B18249 borsehug
wybrany samochód: 
Audi A3 Kabriolet (8v7, 8ve) 1.6 Tdi (2014.02-2020.10) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia B18249 BORSEHUG

B18249 Termostat układu chłodzenia BORSEHUG
172.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

B18249

producent:

BORSEHUG

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]83
Zakres temperatury do [°C]87
Zakres temperatury od [°C]83
nr EAN4251475107039

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia B18249 BORSEHUG

numery OEM:
SEAT      03C121026M
SEAT      03C121111AE
SKODA      03C121026M
SKODA      03C121111AA
SKODA      03C121111AE
VOLKSWAGEN      03C121026M
VOLKSWAGEN      03C121111AA
VOLKSWAGEN      03C121111AE
VAG      03C121111S
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia B18249 BORSEHUG w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

BORSEHUG