Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » silnik Ford GRANADA II (GU) » sterowanie silnikiem Ford GRANADA II (GU) » koło pasowe Ford GRANADA II (GU)

koło pasowe do FORD GRANADA II (GU)

wybierz typ samochodu FORD GRANADA II (GU):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Ciężar [kg] 4,73
nr EAN 3358960244734
Ø koła pasowego [mm] 138,5
Wysokość 2 [mm] 34,5
Ciężar [kg] 1,5
nr EAN 8021787124231
Średnica wewnętrzna [mm] 13,0
średnica zewnętrzna [mm] 145,0
Ciężar [kg] 1,41
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4054224031131
średnica zewnętrzna [mm] 140,50
Szerokość [mm] 33,50
Liczba rowków 6
nr EAN 4014870560478
Masa [g] 1573
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 143,9
Ilość żeber 5
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 141
Średnica wewnętrzna [mm] 12,9
nr EAN 8036076455897
Średnica [mm] 139
Ilość żeber 6
dla numeru OE 11237829906
nr EAN 3660872445476
Ilość żeber 6
Masa [g] 1475
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 138
Szerokość 1 [mm] 34,5
nr EAN 3413521701023
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.