Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lada » silnik Lada PRIORA sedan (2170_) » sterowanie silnikiem Lada PRIORA sedan (2170_) » koło pasowe Lada PRIORA sedan (2170_)

koło pasowe do LADA PRIORA sedan (2170_)

wybierz typ samochodu LADA PRIORA sedan (2170_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
194.00 zł
 Kup
Opcja wyposażenia For 1x 6PK
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 153
Liczba rowków 6
nr EAN 5027049465817
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Liczba rowków 6
średnica zewnętrzna [mm] 170
Średnica wewnętrzna [mm] 30,5
Szerokość [mm] 39
Ilość żeber 2 0
nr EAN 5414465419492
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 165
Średnica wewnętrzna [mm] 30,5
nr EAN 8435398500818
średnica zewnętrzna [mm] 169,00
Szerokość [mm] 30,00
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4005108722768
Ø koła pasowego [mm] 35,0
Wysokość 2 [mm] 17,0
Ciężar [kg] 3,1
nr EAN 5907558526295
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.