Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Iveco DAILY II Furgon 30-8 (14914111, 14914117, 14914211, 14914217, 14915111,... (1998.09-1999.05) 84km » 2156025 sasic
wybrany samochód: 
Iveco Daily Ii Furgon 30-8 (14914111, 14914117, 14914211, 14914217, 14915111,... (1998.09-1999.05) 84km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2156025 SASIC

2156025 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
137.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2156025

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]138
Ilość żeber6
dla numeru OEV763855180
nr EAN3660872391483

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156025 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: DS DS 3, DS 4, DS 4 II, DS 5, DS 7, DS 9, BMW 1 (F20), 1 (F21), 3 (F30, F80), 3 (F31), CITROEN BERLINGO MULTISPACE 1.4-1.6LPG 02.06-
numery OEM:
BMW      11237562801
CITROËN      0515T2
CITROËN      V763855180
PEUGEOT      0515T2
PEUGEOT      V763855180
MINI      11237562801

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156025 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.