Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0131 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0131 MAXGEAR

30-0131 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
96.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 10.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:5 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

0515T2/MG

numer części:

30-0131

dostawca:

MAXGEAR

Szerokość [mm] 27,0
Średnica wewnętrzna [mm] 36,0
średnica zewnętrzna [mm] 138,0
Materiał blacha stalowa
Ciężar [kg] 1,04
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 5901619543320

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0131 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO PEUGEOT

Koło pasowe, wał korbowy 30-0131 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

MINI

MINI, MINI CLUBMAN, MINI COUNTRYMAN, MINI coupe, MINI Roadster, MINI CLUB, MINI PACEMAN

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 30-0131 producenta MAXGEAR

CITROËN

0515T2, 515T2, 9804347980, V763855180

PEUGEOT

0515T2, 515T2, 9804347980, V763855180

MINI

11237562801, 11237622909, 11237638551

BMW

11237562801, 11237622909

OPEL

3648807

numery OEM:
BMW      11 23 7 562 801
BMW      11 23 7 622 909
CITROËN      0515.T2
CITROËN      515.T2
CITROËN      98 043 479 80
CITROËN      V7 638 551 80
OPEL      36 48 807
PEUGEOT      0515.T2
PEUGEOT      515.T2
PEUGEOT      98 043 479 80
PEUGEOT      V7 638 551 80
VAUXHALL      003648807
VAUXHALL      03648807
VAUXHALL      3648807
MINI      11 23 7 562 801
MINI      11 23 7 622 909
MINI      11 23 7 638 551

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0131 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.