Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10205 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10205 ORIGINAL IMPERIUM

10205 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
138.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10205

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 138,2
Masa [g] 1092
Ilość żeber 5
nr EAN 8033989215310

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10205 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: DS DS 3, DS 4, DS 4 II, DS 5, DS 7, DS 9, BMW 1 (F20), 1 (F21), 3 (F30, F80), 3 (F31), 3 (G21), CITROEN BERLINGO MULTISPACE 1.4-2.0D 03.02-

Koło pasowe, wał korbowy 10205 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

MINI

MINI, MINI CLUBMAN, MINI COUNTRYMAN, MINI coupe, MINI Roadster, MINI CLUB, MINI PACEMAN

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 10205 producenta ORIGINAL IMPERIUM

CITROËN

0515T2, 515T2, 9804347980, V763855180

PEUGEOT

0515T2, 515T2, 9804347980, V763855180

MINI

11237562801, 11237622909, 11237638551

BMW

11237622909, 11237638551

numery OEM:
BMW      11237622909
BMW      11237638551
CITROËN      0515T2
CITROËN      515T2
CITROËN      9804347980
CITROËN      V763855180
OPEL      3648807
PEUGEOT      0515T2
PEUGEOT      515T2
PEUGEOT      9804347980
PEUGEOT      V763855180
MINI      11237562801
MINI      11237622909
MINI      11237638551

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10205 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10205 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.