Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Iveco » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Iveco DAILY V Platforma / podwozie » stabilizator, mocowanie Iveco DAILY V Platforma / podwozie » łącznik stabilizatora Iveco DAILY V Platforma / podwozie

łącznik stabilizatora do IVECO DAILY V Platforma / podwozie

wybierz typ samochodu IVECO DAILY V Platforma / podwozie:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rozmiar gwintu 3 Bush 16/22
Długość [mm] 170
Szerokość [mm] 40
Wysokość [mm] 40
nr EAN 5012759979785
Długość [mm]130
Średnica wewnętrzna [mm]22
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
cena brutto:
12.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 24,0
Materiał Guma
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 0,04
nr EAN 5902659716477
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 110
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 10
nr EAN 4040074106518
cena brutto:
42.00 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 130
nr EAN 5703858918750
Strona zabudowy Oś tylna
Masa [g] 40
Średnica wewnętrzna [mm] 22
nr EAN 8033989094816
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
dla numeru OE 500383976
parzyste numery artykułów 2306222
nr EAN 3660872444882
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
dla numeru OE 500383975
parzyste numery artykułów 2306221
nr EAN 3660872444899
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.