Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Citroën JUMPY II (VF7) » stabilizator, mocowanie Citroën JUMPY II (VF7) » łącznik stabilizatora Citroën JUMPY II (VF7)

łącznik stabilizatora do CITROËN JUMPY II (VF7)

wybierz typ samochodu CITROËN JUMPY II (VF7):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
135.00 zł
 Kup
Długość 1/Długość 2 [mm] 195
Wymiar gwintu MM14X1,5 RHT
Wymiar stożka [mm] 16,2
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109330380
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M10x1.5
Rozmiar gwintu 3 M10x1.5
Długość [mm] 150
Szerokość [mm] 35
Wysokość [mm] 60
nr EAN 5012759289693
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 4014870403560
Materiał Metal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,234
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816252788
Strona zabudowy Oś tylna
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Ilość na oś 2
nr EAN 4047437019034
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Drążek / rozpórka Podpora ochronna
Wymiar gwintu M14x1,5
Materiał Stal
parzyste numery artykułów 116 050 0024
nr EAN 4040074293270
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Drążek / rozpórka Podpora ochronna
Wymiar gwintu M14x1,5
Materiał Stal
parzyste numery artykułów 116 050 0023
nr EAN 4040074293300
cena brutto:
42.00 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
parzyste numery artykułów 5114718
Materiał Aluminium
Długość [mm] 90
nr EAN 5703858650377
cena brutto:
42.00 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
parzyste numery artykułów 5114717
Materiał Aluminium
Długość [mm] 90
nr EAN 5703858650384
cena brutto:
39.00 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 122,5
nr EAN 5703858650520
cena brutto:
42.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Gwint zewn. 2 [mm] M10x1,5
Długość [mm] 121,8
Ciężar [kg] 0,299
nr EAN 8435130325938
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.