Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dacia » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Dacia JOGGER (RK_) » stabilizator, mocowanie Dacia JOGGER (RK_) » łącznik stabilizatora Dacia JOGGER (RK_)

łącznik stabilizatora do DACIA JOGGER (RK_)

wybierz typ samochodu DACIA JOGGER (RK_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 325
Wymiar gwintu MM10X1.5 RHT
Średnica [mm] 9
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109547306
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Drążek / rozpórka Drążek prowadzący
nr EAN 3358960655981
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M10x1.5
Rozmiar gwintu 3 M10x1.5
Długość [mm] 355
Szerokość [mm] 30
Wysokość [mm] 56
nr EAN 5012759451137
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 4014870402365
Długość [mm] 325
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Kolor srebrny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,300
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
dla numeru OE 454 320 00 10 S1
nr EAN 4027816225898
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Długość [mm] 325,0
rura Ø [mm] 9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dodatków
nr EAN 4047437097872
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Długość [mm] 325,0
rura Ø [mm] 9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dodatków
nr EAN 5902659726513
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 325
Rozmiar gwintu 1 M10x1,5
Rozmiar gwintu 2 M10x1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z gniazdem na klucz
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074491232
Ciężar [kg] 0,400
Wymagana ilość 2
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Długość opakowania [cm] 43,5
Szerokość opakowania [cm] 7,5
Wysokość opakowania [cm] 4
nr EAN 5412096325373
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Gwint zewn. 2 [mm] M10x1,5
Długość [mm] 325,5
Ciężar [kg] 0,34
nr EAN 8435130331847
cena brutto:
63.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 325
Rozmiar gwintu 1 MM10X1,5R
nr EAN 5413978199303
Długość [mm] 324
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rozmiar gwintu 1 M10 x 1,5
parzyste numery artykułów VKDS 348048
nr EAN 7316579299268
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.