Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Daihatsu » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Daihatsu TERIOS (J2_, F7__) » stabilizator, mocowanie Daihatsu TERIOS (J2_, F7__) » łącznik stabilizatora Daihatsu TERIOS (J2_, F7__)

łącznik stabilizatora do DAIHATSU TERIOS (J2_, F7__)

wybierz typ samochodu DAIHATSU TERIOS (J2_, F7__):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 114
Wymiar gwintu MM10X1,25 RHT
Średnica [mm] 8
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109614183
Długość [mm] 129
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Rozmiar klucza 17
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,160
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 5050063056464
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M10x1.25
Długość [mm] 130
Szerokość [mm] 30
Wysokość [mm] 53
nr EAN 5012759441695
Długość [mm] 113
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Rozmiar klucza 17
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,16
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816413455
Długość [mm] 183
Kolor czarny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,32
nr EAN 4027816413462
cena brutto:
39.00 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 117
nr EAN 5703858859008
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Ciężar netto [g] 240
nr EAN 5902048941183
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.