Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
Średnica [mm] | 1 |
Długość [mm] | 133 |
Ciężar [kg] | 0,140 |
Materiał | Tworzywo sztuczne |
Rozmiar klucza | 15 |
Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką zabezpieczającą |
Długość gwintu [mm] | 23 |
uwzględnić informację serwisową | |
Wymiar gwintu zewnętrznego | M10 x 1,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Średnica [mm] | 1 |
Długość [mm] | 317 |
Ciężar [kg] | 0,746 |
Materiał | Stal |
Rozmiar klucza | 18 |
Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętkami |
Długość gwintu [mm] | 31 |
uwzględnić informację serwisową | |
sparowany numer artykułu | 183326 |
Wymiar gwintu zewnętrznego | M12 x 1,5 |
Drążek / rozpórka | Drążek wahadłowy |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z lewej |
Wymiar gwintu | M12x1,5 |
Długość [mm] | 317 |
parzyste numery artykułów | 42108 01 |
nr EAN | 4047437504622 |
Drążek / rozpórka | Drążek wahadłowy |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z prawej |
Wymiar gwintu | M12x1,5 |
Długość [mm] | 317 |
parzyste numery artykułów | 42107 01 |
nr EAN | 4047437504646 |
Jednostka | szt. |
Wymiar gwintu | M10x1,5 |
Długość [mm] | 134 |
Lokalizacja w aucie | Z obu stron |
Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
Pręt/Rozpórka | Drążek wahadłowy |
Materiał | Tworzywo sztuczne |
EAN | 4047437547766 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy |
Długość [mm] | 317 |
Rozmiar gwintu 1 | M12X1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1,5 |
Wersja wzmocniona | |
parzyste numery artykułów | 316 060 0104/HD |
nr EAN | 4040074305843 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy |
Długość [mm] | 317 |
Rozmiar gwintu 1 | M12X1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1,5 |
Wersja wzmocniona | |
parzyste numery artykułów | 316 060 0103/HD |
nr EAN | 4040074305850 |
Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy |
Długość [mm] | 136 |
Rozmiar gwintu 1 | 10x1,5 |
Wersja wzmocniona | |
nr EAN | 4040074304761 |
Długość [mm] | 317 |
Średnica 1 [mm] | 24 |
Średnica 2 [mm] | 24 |
Średnica 3 [mm] | 10 |
Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Rozmiar gwintu 1 | M12X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M12x1.5 |
Długość [mm] | 317 |
Średnica 1 [mm] | 24 |
Średnica 2 [mm] | 24 |
Średnica 3 [mm] | 10 |
Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Rozmiar gwintu 1 | M12X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M12x1.5 |
Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
Strona zabudowy | góra |
Strona zabudowy | z przodu |
Rodzaj wahacza | Wahacz wzdłużny |
Drążek / rozpórka | Popychacz |
Długość 1 [mm] | 238 |
uwzględnić informację serwisową | |
parzyste numery artykułów | 210175 |
Materiał podwozia | blacha stalowa |
nr EAN | 5413978273126 |
Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
Strona zabudowy | góra |
Strona zabudowy | z przodu |
Rodzaj wahacza | Wahacz wzdłużny |
Drążek / rozpórka | Popychacz |
Długość 1 [mm] | 238 |
uwzględnić informację serwisową | |
parzyste numery artykułów | 210174 |
Materiał podwozia | blacha stalowa |
nr EAN | 5413978273133 |
Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach |
Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy |
Długość 1 [mm] | 134 |
Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,5R |
nr EAN | 5413978273065 |
Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach.
Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025