Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Jaguar » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Jaguar E-PACE (X540) » stabilizator, mocowanie Jaguar E-PACE (X540) » łącznik stabilizatora Jaguar E-PACE (X540)

łącznik stabilizatora do JAGUAR E-PACE (X540)

wybierz typ samochodu JAGUAR E-PACE (X540):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 321
Wymiar gwintu MM10X1,5 RHT
Średnica [mm] 11
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109631036
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Wymiar gwintu M10x1.5
Długość [mm] 320
rura Ø [mm] 11
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 4047437417670
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z lewej
Wymiar gwintu M10x1,5
Długość [mm] 159
parzyste numery artykułów 42638 01
nr EAN 4047437521421
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z prawej
Wymiar gwintu M10x1,5
Długość [mm] 159
parzyste numery artykułów 42637 01
nr EAN 4047437521445
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 320
Rozmiar gwintu 1 M10X1.5
Rozmiar gwintu 2 M10X1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z gniazdem na klucz
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074162118
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 159
Rozmiar gwintu 1 M10 X 1,5
Rozmiar gwintu 2 M10 X 1,5
Wersja wzmocniona 
parzyste numery artykułów 18-16 060 0011/HD
nr EAN 4040074306932
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 159
Rozmiar gwintu 1 M10 X 1,5
Rozmiar gwintu 2 M10 X 1,5
Wersja wzmocniona 
parzyste numery artykułów 18-16 060 0010/HD
nr EAN 4040074306925
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 320
Średnica 1 [mm] 20
Średnica 2 [mm] 20
Średnica 3 [mm] 10
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M10X1.5
Rozmiar gwintu 2 M10X1.5
Długość opakowania [cm] 47
Szerokość opakowania [cm] 11
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 4044197855841
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M10X1.5
cena brutto:
52.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
rura Ø [mm] 9
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 159
Rozmiar gwintu 1 MM10X1,5R
parzyste numery artykułów 27165
nr EAN 5413978278459
cena brutto:
52.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
rura Ø [mm] 9
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 159
Rozmiar gwintu 1 MM10X1,5R
parzyste numery artykułów 27164
nr EAN 5413978278466
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.