Długość [mm] | 210 |
Szerokość [mm] | 39 |
Wysokość [mm] | 73 |
Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy |
Rozmiar gwintu 1 | M12 x 1,25 x 30,0 |
Rozmiar gwintu 2 | M12 x 1,25 x 30,0 |
drążek skrętny łącznikowy | |
Długość [mm] | 70 |
Wymiar gwintu | M12x1,25 |
parzyste numery artykułów | 818 0661 10 |
Długość [mm] | 70 |
Wymiar gwintu | M12x1,25 |
Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy |
sparowany numer artykułu | 818 0660 10 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy |
Długość [mm] | 70 |
Rozmiar gwintu 1 | M12X1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1,5 |
Wersja wzmocniona | |
parzyste numery artykułów | 36-16 060 0062/HD |
nr EAN | 4040074304181 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy |
Długość [mm] | 70 |
Rozmiar gwintu 1 | M12X1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1,5 |
Wersja wzmocniona | |
parzyste numery artykułów | 36-16 060 0061/HD |
nr EAN | 4040074304174 |
Długość [mm] | 70 |
Średnica 1 [mm] | 11,7 |
Średnica 2 [mm] | 11,7 |
Średnica 3 [mm] | 12 |
Drążek / rozpórka | Drążek wahadłowy |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1.25 |
Rozmiar gwintu 2 | M12x1.25 |
sparowany numer artykułu | ME-LS-17699 |
Długość [mm] | 70 |
Średnica 1 [mm] | 11,7 |
Średnica 2 [mm] | 11,7 |
Średnica 3 [mm] | 12 |
Drążek / rozpórka | Drążek wahadłowy |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1.25 |
Rozmiar gwintu 2 | M12x1.25 |
sparowany numer artykułu | ME-LS-17700 |
Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach.
Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora.
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025