Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Renault TWINGO III (BCM_, BCA_) » stabilizator, mocowanie Renault TWINGO III (BCM_, BCA_) » łącznik stabilizatora Renault TWINGO III (BCM_, BCA_)

łącznik stabilizatora do RENAULT TWINGO III (BCM_, BCA_)

wybierz typ samochodu RENAULT TWINGO III (BCM_, BCA_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 202
Wymiar gwintu MM10X1.25 RHT
Średnica [mm] 8
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 8717109666878
Długość [mm] 202
Grubość [mm] 61,5
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Długość gwintu [mm] 24
Rozmiar klucza 15
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Średnica [mm] 8,0
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,255
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4054224036013
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Wymiar gwintu M10x1,25
Długość [mm] 202
nr EAN 4047437511118
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]202
Wymiar gwintuM10 x 1,25
Drążek / rozpórkaDrążek wahadłowy
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 202
Rozmiar gwintu 1 10x1,25
Rozmiar gwintu 2 10x1,25
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074306109
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Materiał blacha stalowa
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M10X1.25
Długość opakowania [cm] 34,5
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 4060426263690
cena brutto:
64.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
rura Ø [mm] 8
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 202
Rozmiar gwintu 1 MM10X1,25R
nr EAN 5413978251582
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rodzaj wahacza Wahacz wzdłużny
Drążek / rozpórka Popychacz
Długość 1 [mm] 610
uwzględnić informację serwisową 
Materiał podwozia blacha stalowa
nr EAN 5413978251674
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.