Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mazda 323 F IV (BG) » stabilizator, mocowanie Mazda 323 F IV (BG) » łącznik stabilizatora Mazda 323 F IV (BG)

łącznik stabilizatora do MAZDA 323 F IV (BG)

wybierz typ samochodu MAZDA 323 F IV (BG):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 130
Wymiar gwintu M8X1.25 RHT
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109645187
ŁĄCZNIK STABILIZATORA. FORD FIESTA 01-,FUSION 02-
Długość [mm] : 282
oś przednia po obydwu stronach
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Rozmiar klucza 13
Kolor srebrny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,11
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z podkładkami
nr EAN 4027816423799
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
nr EAN 4040074244319
Ciężar [kg] 0,200
Ilość na oś 2
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość opakowania [cm] 14,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 5412096245596
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 100
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość opakowania [cm] 6
Szerokość opakowania [cm] 6
Wysokość opakowania [cm] 6
nr EAN 4044197273676
Indeks: OYO 60Z3018-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Drążek / wspornik, stabilizator
Nazwa: ŁĄCZNIK STABILIZATORA PRZEDNI
Opis: MAZDA 323 BG 89->
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 8AB234100A
Numer dostawcy: 60Z3018-OYO
Parametry:oś przednia, z obu stron
Materiał Guma
Rodzaj łożyskowania Poduszka gumowa
Wymagana ilość 8
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy na dole
nr EAN 5908229916186
Drążek / rozpórka Popychacz
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
nr EAN 5900427274938
Strona zabudowy z tyłu
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 5900427274945
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.