Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Opel AMPERA (R12) » stabilizator, mocowanie Opel AMPERA (R12) » łącznik stabilizatora Opel AMPERA (R12)

łącznik stabilizatora do OPEL AMPERA (R12)

wybierz typ samochodu OPEL AMPERA (R12):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M10x1.5
Rozmiar gwintu 3 Bush Ø8.4mm
Długość [mm] 136
Szerokość [mm] 34
Wysokość [mm] 60
nr EAN 5012759547267
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 320
Wymiar gwintu M10x1,5
nr EAN 4014870614119
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 104
Wymiar gwintu M10x1,5
nr EAN 4014870614140
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 320
Rozmiar gwintu 1 M10x15
Rozmiar gwintu 2 M10X15
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z gniazdem na klucz
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074223949
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Długość [mm] 104
Średnica 1 [mm] 8
Średnica 2 [mm] 5
Materiał Tworzywo sztuczne
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość opakowania [cm] 20
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 4060426053154
cena brutto:
39.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Gwint zewn. 2 [mm] M10x1,5
Długość [mm] 104
Ciężar [kg] 0,114
Średnica 2 [mm] 8,3
nr EAN 8435130366061
cena brutto:
57.99 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 104
Rozmiar gwintu 1 MM10X1,5R
nr EAN 5413978251360
cena brutto:
60.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 322
Rozmiar gwintu 1 MM10X1,5R
nr EAN 5413978252220
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Strona zabudowy góra
Rodzaj wahacza Wahacz wzdłużny
Drążek / rozpórka Popychacz
Długość 1 [mm] 542
uwzględnić informację serwisową 
Materiał podwozia blacha stalowa
nr EAN 5413978272433
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.