Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Saab » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Saab 9-3 (YS3F, E79, D79, D75) » stabilizator, mocowanie Saab 9-3 (YS3F, E79, D79, D75) » łącznik stabilizatora Saab 9-3 (YS3F, E79, D79, D75)

łącznik stabilizatora do SAAB 9-3 (YS3F, E79, D79, D75)

wybierz typ samochodu SAAB 9-3 (YS3F, E79, D79, D75):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 170
Materiał Tworzywo sztuczne
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109628777
Długość [mm]175
MateriałAluminium
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Materiał Tworzywo sztuczne
Długość [mm] 170
nr EAN 4047437358225
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 170
Materiał Aluminium
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4040074223864
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 170
Średnica 1 [mm] 10
Średnica 2 [mm] 10
Materiał Tworzywo sztuczne
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość opakowania [cm] 34,5
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 4044197566396
cena brutto:
57.99 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 170
nr EAN 5703858870690
cena brutto:
60.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 170
Tylko w połączeniu z Boltkit
nr EAN 5413978237517
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj wahacza Wahacz wzdłużny
Drążek / rozpórka Popychacz
Długość 1 [mm] 360
uwzględnić informację serwisową 
parzyste numery artykułów 37457
Materiał podwozia blacha stalowa
nr EAN 5413978261079
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Strona zabudowy na dole
Rodzaj wahacza Wahacz wzdłużny
Drążek / rozpórka Popychacz
Długość 1 [mm] 360
uwzględnić informację serwisową 
parzyste numery artykułów 37456
Materiał podwozia blacha stalowa
nr EAN 5413978263363
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.