Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » napęd osi Bmw X6 (E71, E72) » wał napędowy Bmw X6 (E71, E72) » łącznik wału, krzyżak wału Bmw X6 (E71, E72)

łącznik wału, krzyżak wału do BMW X6 (E71, E72)

wybierz typ samochodu BMW X6 (E71, E72):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 27,5
Średnica wewnętrzna [mm] 50,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Ciężar [kg] 0,53
dla numeru OE 26 11 1 229 360
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816092032
Długość [mm] 20,5
Średnica wewnętrzna [mm] 14,0
średnica zewnętrzna [mm] 28,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,044
nr EAN 4027816121244
Grubość [mm] 27,5
Średnica wewnętrzna [mm] 50,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Ciężar [kg] 0,92
dla numeru OE 26 11 1 229 360 S2
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816434887
nr EAN 5901619517512
Strona zabudowy z przodu
Średnica wewnętrzna [mm] 50
średnica zewnętrzna [mm] 128
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Ilość otworów 6
Grubość 1 [mm] 30
nr EAN 4031185260732
Grubość [mm] 27,5
Średnica wewnętrzna [mm] 50,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Ciężar [kg] 0,53
dla numeru OE 26 11 1 229 360
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688092038
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Wymagana ilość 1
Strona zabudowy z przodu
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 10
do średnicy rozstawienia otworów [mm] 78
nr EAN 5902275118143
Materiał Guma / metal
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.