Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » układ hamulcowy Fiat DOBLO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (119_, 223_) » linka hamulcowa Fiat DOBLO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (119_, 223_)

linka hamulcowa do FIAT DOBLO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (119_, 223_)

wybierz typ samochodu FIAT DOBLO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (119_, 223_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Długość wewnętrzna [mm] 1810
Długość zewnętrzna [mm] 1475
nr EAN 8717109300246
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Długość wewnętrzna [mm] 1788
Długość zewnętrzna [mm] 1458
nr EAN 8717109300253
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Długość wewnętrzna [mm] 2135
Długość zewnętrzna [mm] 1792
nr EAN 8717109566529
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Długość 1/Długość 2 [mm] 1784/1458
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
nr EAN 5907558588965
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Długość 1/Długość 2 [mm] 1788/1460
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
nr EAN 5901619555859
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Długość 1/Długość 2 [mm] 1784/1458
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
nr EAN 5703858875701
Długość 1/Długość 2 [mm] 1788/1460
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
nr EAN 5703858875718
Długość 1/Długość 2 [mm] 2120/1785
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
nr EAN 5703858875725
Długość 1/Długość 2 [mm] 2135/1792
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
nr EAN 5703858875732
Długość 1/Długość 2 [mm] 1780/1450
Długość całkowita [mm] 1810
Sekcja część tylna
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
nr EAN 3322937494453
Sekcja część tylna
Długość 1/Długość 2 [mm] 1788/1460
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
nr EAN 3322938183271
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.