Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Audi A3 Sportback (8VA, 8VF) » łożysko i piasta koła Audi A3 Sportback (8VA, 8VF) » łożysko koła Audi A3 Sportback (8VA, 8VF)

łożysko koła do AUDI A3 Sportback (8VA, 8VF)

wybierz typ samochodu AUDI A3 Sportback (8VA, 8VF):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
190.99 zł
 Kup
Ilość otworów 29,00
Szerokość [mm] 67,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 5
nr EAN 8021787334814
cena brutto:
248.00 zł
 Kup
Ilość otworów 29,00
Szerokość [mm] 67,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340136
cena brutto:
160.99 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 36
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 137
Ilość zębów, pierścień ABS 86
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
160.00 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 36
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 136,5
Ilość zębów, pierścień ABS 86
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
152.00 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 36
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 136,5
Ilość zębów, pierścień ABS 86
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
196.00 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 36
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 136,5
Ilość zębów, pierścień ABS 86
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
średnica zewnętrzna [mm] 310
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 22
Typ tarczy hamulcowej wentylowany zewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 20
Wysokość [mm] 48,5
Wzór otworów/Ilość otworów 05/10
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 65
Ciężar [kg] 7,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Techniczny numer informacyjny 54407PRO_HC
nr EAN 4082300660241
Strona zabudowy Oś tylna
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 9,7
Wysokość [mm] 48,2
Średnica otworu centrującego [mm] 65
Numer seryjny K6050262
Typ tarczy hamulcowej pełny
średnica zewnętrzna [mm] 272
nr EAN 5901159253864
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
średnica zewnętrzna [mm] 136
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 80
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj mocowania Mocowanie 3-punktowe
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] 288
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074131466
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 310
Wysokość [mm] 48,4
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 22
Minimalna grubość [mm] 20
Średnica otworu centrującego [mm] 65
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,3
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074207369
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 340
Wysokość [mm] 49,7
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 30
Minimalna grubość [mm] 27
Średnica otworu centrującego [mm] 65
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,3
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074160503
cena brutto:
246.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 200
Masa [g] 3240
Kąt obrotu [°] 180
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Sposób montażu montowanie kołnierza
nr EAN 3413520928445
cena brutto:
262.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 200
Masa [g] 3650
Kąt obrotu [°] 180
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 136,4
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 28,95
Szerokość 1 [mm] 84
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413521360374
cena brutto:
169.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 310
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 22
Typ tarczy hamulcowej wentylowany zewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 20
Wysokość [mm] 48,5
Wzór otworów/Ilość otworów 05/10
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 65
Ciężar [kg] 7,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 35
Szerokość opakowania [cm] 33,5
Wysokość opakowania [cm] 12
Techniczny numer informacyjny 98200 1407 0 1 PRO
nr EAN 4019722302503
cena brutto:
117.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 272
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8
Wysokość [mm] 48,3
Wzór otworów/Ilość otworów 05/10
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 65
Ciężar [kg] 3,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 33
Szerokość opakowania [cm] 31,5
Wysokość opakowania [cm] 12
Techniczny numer informacyjny 98200 2249 0 1 PRO
nr EAN 4019722407390
cena brutto:
310.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 340
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 30
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 27
Wysokość [mm] 49,6
Wzór otworów/Ilość otworów 05/10
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 65
Ciężar [kg] 10,8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Długość opakowania [cm] 38
Szerokość opakowania [cm] 36,5
Wysokość opakowania [cm] 8
Techniczny numer informacyjny 98200 2298 0 1 PRO+
nr EAN 4019722475320
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: