Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Zastava » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Zastava » łożysko i piasta koła Zastava » łożysko koła Zastava

łożysko koła do ZASTAVA

wybierz model samochodu ZASTAVA:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
160.99 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 30
Rozstaw śrub mocujących [mm] 114,3
średnica zewnętrzna [mm] 139,5
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
średnica zewnętrzna [mm] 302
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 9,4
Wysokość [mm] 71,4
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Średnica otworu centrującego [mm] 69
Średnica wewnętrzna [mm] 190
Ciężar [kg] 5,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 55234PRO
nr EAN 4082300381535
średnica zewnętrzna [mm] 321
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 26,4
Wysokość [mm] 49,2
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Średnica otworu centrującego [mm] 69
Techniczny numer informacyjny 55429PRO
nr EAN 4082300735178
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem mocującym koła
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 140
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Ilość otworów 5
Rodzaj mocowania Mocowanie 4-punktowe
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074138915
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 321
Wysokość [mm] 49,6
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Minimalna grubość [mm] 26,4
Średnica otworu centrującego [mm] 69
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Ø otworu sworznia koła [mm] 12,5
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074202173
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 302
Wysokość [mm] 71,4
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11
Minimalna grubość [mm] 9,4
Średnica otworu centrującego [mm] 69
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Ø otworu sworznia koła [mm] 12,5
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej pełny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074201886
cena brutto:
311.01 zł
 Kup
Masa [g] 3820
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 139
Szerokość 1 [mm] 83
Ilość otworów 1 4
Ilość otworów 2 5
nr EAN 3413520966140
cena brutto:
188.01 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 302
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 9,4
Wysokość [mm] 71,4
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Średnica otworu centrującego [mm] 69
Średnica wewnętrzna [mm] 190
Ciężar [kg] 5,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 35
Szerokość opakowania [cm] 33,5
Wysokość opakowania [cm] 17,5
Techniczny numer informacyjny 98200 2234 0 1 PRO
nr EAN 4019722415388
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii łożysko koła pasujące do ZASTAVA
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: