Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » paski napędowe Citroën C8 Van (EA_, EB_) » pasek wieloklinowy Citroën C8 Van (EA_, EB_) » pasek klinowy wielorowkowy Citroën C8 Van (EA_, EB_)

pasek klinowy wielorowkowy do CITROËN C8 Van (EA_, EB_)

wybierz typ samochodu CITROËN C8 Van (EA_, EB_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1795
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,18
Ilość żeber 6
nr EAN 5050063101744
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1605
nr EAN 3165143170687
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1795
nr EAN 3165141069914
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1698
nr EAN 4047024998360
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1817
nr EAN 4047024998353
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1548
nr EAN 4047024996571
Ciężar [kg] 0,184
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1800
nr EAN 4010858507763
Ciężar [kg] 0,16
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1548
nr EAN 4010858486068
Ciężar [kg] 0,291
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1697
nr EAN 4010858543020
Ciężar [kg] 0,311
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1817
nr EAN 4010858543037
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787526172
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787526196
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787038583
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787038606
Długość [mm] 1795
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,183
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816375364
Długość [mm] 1697
Szerokość [mm] 21,0
jednostronny/dwustronny dwustronny
Grubość [mm] 6,8
DIN / ISO 7867
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,24
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816407133
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1795
nr EAN 5414465355851
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1605
nr EAN 5414465353390
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1698
nr EAN 5414465718298
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1817
nr EAN 5414465718304
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1698
nr EAN 4005108893284
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1817
nr EAN 4005108893260
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1548
nr EAN 4005108964250
Długość [mm] 1800
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074206256
Długość [mm] 1548
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074214657
jednostronny/dwustronny dwustronny
Długość [mm] 1697
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074114063
jednostronny/dwustronny dwustronny
Długość [mm] 1817
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074113875
Długość [mm] 1548
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573390817
Długość [mm] 1817
Szerokość [mm] 21,36
jednostronny/dwustronny dwustronny
Grubość [mm] 6,8
DIN / ISO 7867
Materiał CR (kauczuk chloroprenowy)
Ciężar [kg] 0,26
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688407122
Długość [mm] 1697
Szerokość [mm] 21,36
jednostronny/dwustronny dwustronny
Grubość [mm] 6,8
DIN / ISO 7867
Materiał CR (kauczuk chloroprenowy)
Ciężar [kg] 0,24
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688583185
Wyświetlanie od 1 do 31 (z 31 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.