Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Opel MONTEREY A (M92) » łożysko i piasta koła Opel MONTEREY A (M92) » piasta koła Opel MONTEREY A (M92)

piasta koła do OPEL MONTEREY A (M92)

wybierz typ samochodu OPEL MONTEREY A (M92):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś tylna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 92
Szerokość [mm] 38
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Ilość otworów 4
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074271254
cena brutto:
180.99 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 4
Szerokość [mm] 50
Wymiar gwintu M10X1,5
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 92
Rozstaw śrub mocujących [mm] 110
nr EAN 4031185597012
cena brutto:
215.00 zł
 Kup
Jednostkaszt.
Felga - ilosć śrub4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2Ze zintegrowanym czujnikiem ABS
EAN7316579535793
StanFabrycznie nowy
cena brutto:
212.00 zł
 Kup
Masa [g] 1900
Ilość otworów 1 4
Ilość otworów 2 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413521549229
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: