Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Volkswagen PHAETON (3D1, 3D2, 3D3, 3D4, 3D6, 3D7, 3D8, 3D9) » łożysko i piasta koła Volkswagen PHAETON (3D1, 3D2, 3D3, 3D4, 3D6, 3D7, 3D8, 3D9) » piasta koła Volkswagen PHAETON (3D1, 3D2, 3D3, 3D4, 3D6, 3D7, 3D8, 3D9)

piasta koła do VOLKSWAGEN PHAETON (3D1, 3D2, 3D3, 3D4, 3D6, 3D7, 3D8, 3D9)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN PHAETON (3D1, 3D2, 3D3, 3D4, 3D6, 3D7, 3D8, 3D9):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
59.00 zł
 Kup
Ilość otworów 37,00
Szerokość [mm] 37,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787341225
cena brutto:
86.00 zł
 Kup
Grubość [mm] 72,0
średnica zewnętrzna [mm] 37,0
średnica zewnętrzna [mm] 59,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98
Ilość otworów 4
Ciężar [kg] 1,6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
dla numeru OE 51824630
nr EAN 4027816402336
cena brutto:
37.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 25
Rozstaw śrub mocujących [mm] 98
średnica zewnętrzna [mm] 117
Wymiar gwintu M12x1,25
Felga, ilość otworów 4
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 72
nr EAN 9435398505003
cena brutto:
50.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
średnica zewnętrzna [mm] 116
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98
Felga, ilość otworów 4
nr EAN 5907558595222
Status produktu: Normalny
nr EAN 5901619559529
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 72
nr EAN 5903766357140
cena brutto:
82.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 72
nr EAN 7316575797713
cena brutto:
85.01 zł
 Kup
Masa [g] 747
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 72,04
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 36,976
Szerokość 1 [mm] 37
nr EAN 3413520323967
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: