Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Cadillac » silnik Cadillac XT4 » zawieszenie silnika Cadillac XT4 » poduszki silnika Cadillac XT4

poduszki silnika do CADILLAC XT4

wybierz typ samochodu CADILLAC XT4:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
90.00 zł
 Kup
Ciężar [kg] 1,59
nr EAN 3358966519287
cena brutto:
63.98 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,56
dla numeru OE 1H0 199 262 A
nr EAN 4027816071211
cena brutto:
71.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,565
nr EAN 4027816071228
cena brutto:
72.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,04
dla numeru OE 1H0 199 609 G
nr EAN 4027816071860
cena brutto:
79.00 zł
 Kup
Strona zabudowy w środku
Strona zabudowy z przodu
nr EAN 4047437031647
cena brutto:
56.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,565
nr EAN 5907558589429
cena brutto:
49.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 5907558599268
cena brutto:
44.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,56
nr EAN 5907558523263
cena brutto:
29.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,05
nr EAN 5907558579505
cena brutto:
47.99 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,04
nr EAN 5902659713490
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Oznaczenie koloru żółty
nr EAN 4040074171790
Strona zabudowy z przodu z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074170298
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074150320
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074310502
cena brutto:
47.99 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 570
nr EAN 5902048909275
Strona zabudowy z tyłu
Materiał Guma / metal
Wymagana ilość 1
Masa [g] 1171
nr EAN 8033989137599
dla numeru OE 1J0199555AJ
Masa [g] 1661
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 8033989137629
Wymagana ilość 1
Masa [g] 2140
Strona zabudowy z prawej
Materiał Guma / metal
nr EAN 8033989137612
cena brutto:
57.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz przodu
cena brutto:
54.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz tyłu
Strona zabudowyz prawej
Strona zabudowyOś przednia
Średnica 1/Średnica 2 [mm]80/108
Wysokość [mm]133
Rodzaj łożyskowaniaHydrołożysko
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,56
dla numeru OE 1H0 199 262 A
nr EAN 4044688071217
cena brutto:
86.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 5908229928264
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.