Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën JUMPER II Autobus » zawieszenie silnika Citroën JUMPER II Autobus » poduszki silnika Citroën JUMPER II Autobus

poduszki silnika do CITROËN JUMPER II Autobus

wybierz typ samochodu CITROËN JUMPER II Autobus:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
196.00 zł
 Kup
nr EAN 3358960584236
cena brutto:
121.00 zł
 Kup
nr EAN 5012759560655
cena brutto:
198.01 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 2,26
nr EAN 4027816322771
cena brutto:
82.00 zł
 Kup
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,720
nr EAN 4027816322788
cena brutto:
220.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 2,65
dla numeru OE 1363378080
nr EAN 4027816322795
cena brutto:
123.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,88
nr EAN 4027816322801
cena brutto:
77.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy na dole
cena brutto:
175.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy po stronie nadwozia
nr EAN 4047437415294
cena brutto:
272.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 4047437415157
cena brutto:
148.01 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy po stronie silnika
nr EAN 4047437439061
cena brutto:
64.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,88
nr EAN 5902659751843
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074129067
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074119730
Strona zabudowy z lewej na dole
Strona zabudowy po stronie nadwozia
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wspornik momentu obrotowego
parzyste numery artykułów 214 030 0033
nr EAN 4040074145609
Strona zabudowy z lewej na dole
Strona zabudowy po stronie silnika
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
parzyste numery artykułów 214 030 0032
nr EAN 4040074133088
cena brutto:
131.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858946623
cena brutto:
83.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858946647
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy na dole
Średnica wewnętrzna [mm] 16
nr EAN 4058787205848
Masa [g] 724
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 8033989085531
Masa [g] 2257
Strona zabudowy po stronie silnika
nr EAN 8033989193595
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Masa [g] 2638
Strona zabudowy z przodu
nr EAN 8033989193670
cena brutto:
56.00 zł
 Kup
Strona zabudowyna dole
Strona zabudowyz tyłu
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko gumowo-metalowe
cena brutto:
133.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz lewej
wymagana liczba1
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko gumowo-metalowe
cena brutto:
70.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z tyłu
dla numeru OE 180691
nr EAN 3660872409126
cena brutto:
120.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
dla numeru OE 1631724180
nr EAN 3660872409133
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 2,26
nr EAN 4044688322777
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,88
nr EAN 4044688322807
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,720
nr EAN 4044688322784
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 2,65
dla numeru OE 1363378080
nr EAN 4044688322791
cena brutto:
143.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Wymagana ilość 1
nr EAN 5908229999929
cena brutto:
87.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy na dole
Wymagana ilość 1
nr EAN 5902275100360
Wyświetlanie od 1 do 32 (z 32 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.