Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën C4 coupe (LA_) » zawieszenie silnika Citroën C4 coupe (LA_) » poduszki silnika Citroën C4 coupe (LA_)

poduszki silnika do CITROËN C4 coupe (LA_)

wybierz typ samochodu CITROËN C4 coupe (LA_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
43.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 3358960733900
cena brutto:
33.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,26
dla numeru OE 1844.51
nr EAN 4027816177364
cena brutto:
37.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,011
nr EAN 4027816187431
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
Długość [mm] 53
Średnica wewnętrzna [mm] 10,5
średnica zewnętrzna [mm] 70,3
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,28
dla numeru OE 1809.33
nr EAN 4027816396604
cena brutto:
190.99 zł
 Kup
Długość [mm] 167,75
Szerokość [mm] 156,0
Grubość [mm] 126,0
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,97
dla numeru OE 1807.GF
nr EAN 4027816437642
cena brutto:
44.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,32
dla numeru OE 1809.44
nr EAN 4027816477044
cena brutto:
63.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047437403505
cena brutto:
24.00 zł
 Kup
Strona zabudowy po stronie nadwozia
nr EAN 4047437439436
cena brutto:
242.00 zł
 Kup
dla numeru OE1807 GF
Strona zabudowyz prawej
Rodzaj łożyskowaniaHydrołożysko
cena brutto:
27.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,011
nr EAN 5901619501221
cena brutto:
23.00 zł
 Kup
Długość [mm] 53
Średnica wewnętrzna [mm] 10,5
średnica zewnętrzna [mm] 70,3
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,28
nr EAN 5901619522028
cena brutto:
120.00 zł
 Kup
Długość [mm] 167,75
Szerokość [mm] 156,0
Grubość [mm] 126,0
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,97
nr EAN 5902659732088
cena brutto:
19.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
średnica zewnętrzna [mm] 30
otwór Ø [mm] 10
nr EAN 5902659732118
cena brutto:
32.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,32
nr EAN 5903364338466
cena brutto:
195.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy Oś tylna dół
nr EAN 5903766312989
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074024003
Strona zabudowy z prawej u dołu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
średnica zewnętrzna [mm] 70
Średnica wewnętrzna [mm] 10
nr EAN 4040074638361
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
średnica zewnętrzna [mm] 30
otwór Ø [mm] 10
nr EAN 4040074181379
cena brutto:
30.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858946807
Strona zabudowy z tyłu
Masa [g] 302
Strona zabudowy z przodu
Średnica wewnętrzna [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 70
Długość zewnętrzna [mm] 40
Długość wewnętrzna [mm] 53
nr EAN 8036621461342
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 1857
nr EAN 8036638461519
Strona zabudowy z przodu
Masa [g] 347
nr EAN 8037420469331
Strona zabudowy z tyłu
Masa [g] 457
Strona zabudowy na dole
nr EAN 8037430469437
cena brutto:
36.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz tyłu
MateriałGuma / metal
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowyz prawej u dołu
Strona zabudowyz tyłu
średnica zewnętrzna [mm]70
cena brutto:
30.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz lewej
wymagana liczba1
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko gumowo-metalowe
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy z lewej
dla numeru OE 184451
nr EAN 3660872320131
cena brutto:
43.00 zł
 Kup
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Średnica wewnętrzna [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 70
Długość wewnętrzna [mm] 53
Długość zewnętrzna [mm] 40
dla numeru OE 180944
nr EAN 3660872391285
cena brutto:
21.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Średnica wewnętrzna [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 30
Długość wewnętrzna [mm] 38
Długość zewnętrzna [mm] 28
dla numeru OE 185420
nr EAN 3660872318503
cena brutto:
26.00 zł
 Kup
Strona zabudowy po stronie silnika
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Średnica wewnętrzna [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 70
Długość wewnętrzna [mm] 53
Długość zewnętrzna [mm] 40
dla numeru OE 180933
nr EAN 3660872361790
cena brutto:
189.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE 1807GF
nr EAN 3660872408624
Długość [mm] 53
Średnica wewnętrzna [mm] 10,5
średnica zewnętrzna [mm] 70,3
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,28
nr EAN 4044688580474
Wyświetlanie od 1 do 32 (z 32 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.