Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » silnik Mitsubishi OUTLANDER I (CU_W) » zawieszenie silnika Mitsubishi OUTLANDER I (CU_W) » poduszki silnika Mitsubishi OUTLANDER I (CU_W)

poduszki silnika do MITSUBISHI OUTLANDER I (CU_W)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI OUTLANDER I (CU_W):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
63.00 zł
 Kup
Ciężar [kg] 0,90
nr EAN 3358966527329
cena brutto:
97.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 3358960251596
cena brutto:
26.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 10,0
Wysokość [mm] 40
Wysokość [mm] 53
średnica zewnętrzna [mm] 70,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,2
nr EAN 4027816158806
cena brutto:
17.99 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,05
dla numeru OE 1809.22
nr EAN 4027816177357
cena brutto:
49.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,102
dla numeru OE 1827.23
nr EAN 4027816187363
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,011
nr EAN 4027816187431
cena brutto:
129.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4047437404366
cena brutto:
24.00 zł
 Kup
Strona zabudowy po stronie silnika
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Średnica wewnętrzna [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 70
Długość wewnętrzna [mm] 53
Długość zewnętrzna [mm] 40
dla numeru OE 180916
nr EAN 5907558599275
cena brutto:
36.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 5907558596960
cena brutto:
29.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,011
nr EAN 5901619501221
cena brutto:
17.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 5902659731838
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy przy obudowie łożyska
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
średnica zewnętrzna [mm] 70
Średnica wewnętrzna [mm] 10
nr EAN 4040074295212
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074024003
Wymagana ilość 1
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 496
nr EAN 8033989106045
Strona zabudowy z tyłu
Masa [g] 97
Wymagana ilość 1
Materiał Guma / metal
Średnica wewnętrzna [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 30
Długość [mm] 28
Długość całkowita [mm] 50
nr EAN 8033989112367
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 586
nr EAN 8033989186399
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
Strona zabudowyz przodu i z tyłu
Strona zabudowyna dole
Szerokość [mm]40
Szerokość [mm]53
wymagana liczba1
MateriałGuma / metal
Średnica wewnętrzna [mm]10
średnica zewnętrzna [mm]70
Strona zabudowyz tyłu
MateriałGuma / metal
Średnica wewnętrzna [mm]10
średnica zewnętrzna [mm]30
cena brutto:
30.00 zł
 Kup
Strona zabudowy po stronie silnika
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Średnica wewnętrzna [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 70
Długość wewnętrzna [mm] 53
Długość zewnętrzna [mm] 40
dla numeru OE 180916
nr EAN 3660872318855
cena brutto:
22.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Średnica wewnętrzna [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 30
Długość wewnętrzna [mm] 50
Długość zewnętrzna [mm] 28
dla numeru OE 180922
nr EAN 3660872318497
cena brutto:
52.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE 182723
nr EAN 3660872319746
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy z lewej
dla numeru OE 184468
nr EAN 3660872320179
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE 184425
nr EAN 3660872320070
cena brutto:
42.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 3660872320100
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,05
nr EAN 4044688177353
Wysokość [mm] 40
Średnica wewnętrzna [mm] 10,0
Wysokość [mm] 53
średnica zewnętrzna [mm] 70,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,2
nr EAN 4044688570949
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,011
nr EAN 4044688568779
cena brutto:
31.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy z prawej u dołu
cena brutto:
21.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z prawej u góry
cena brutto:
15.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z prawej u dołu
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z lewej
Wyświetlanie od 1 do 31 (z 31 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.