Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » silnik Opel COMBO Tour » zawieszenie silnika Opel COMBO Tour » poduszki silnika Opel COMBO Tour

poduszki silnika do OPEL COMBO Tour

wybierz typ samochodu OPEL COMBO Tour:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
55.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,48
nr EAN 3358960125194
cena brutto:
117.99 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 3358960301499
cena brutto:
54.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
cena brutto:
29.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,26
dla numeru OE 1844.51
nr EAN 4027816177364
cena brutto:
58.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,002
dla numeru OE 1844.75
nr EAN 4027816187455
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Strona zabudowy z prawej u góry
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 0,12
nr EAN 4027816369271
Gwint zewn. [mm] M8 x 1,25
Strona zabudowy z prawej u góry
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,06
nr EAN 4027816375272
Strona zabudowy z prawej
Numer seryjny K1496150
cena brutto:
43.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 4047437351226
cena brutto:
73.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 4047437398146
cena brutto:
21.00 zł
 Kup
Strona zabudowy po stronie nadwozia
nr EAN 4047437439436
cena brutto:
19.00 zł
 Kup
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Średnica wewnętrzna [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 65
Długość wewnętrzna [mm] 53
Długość zewnętrzna [mm] 40
dla numeru OE Part/oe 1807Y9
nr EAN 5907558574388
cena brutto:
33.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,002
nr EAN 5901619501184
cena brutto:
16.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
średnica zewnętrzna [mm] 30
otwór Ø [mm] 10
nr EAN 5902659732118
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074045497
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
średnica zewnętrzna [mm] 30
otwór Ø [mm] 10
nr EAN 4040074181379
cena brutto:
50.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858946722
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858946807
cena brutto:
37.99 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 260
nr EAN 5902048909435
Masa [g] 238
Strona zabudowy z lewej
Wymagana ilość 1
Długość [mm] 58
nr EAN 8033989132525
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 549
Wymagana ilość 1
nr EAN 8033989133065
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z przodu
Masa [g] 285
Strona zabudowy z tyłu
Materiał Metal
Strona zabudowy po stronie silnika
Kształt okrągły
Średnica wewnętrzna [mm] 10,3
średnica zewnętrzna [mm] 65,5
Długość [mm] 39,7
Długość całkowita [mm] 53,8
nr EAN 8033989005423
Masa [g] 133
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE 1844A1
nr EAN 8033989133751
Masa [g] 62
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 8033989133768
Masa [g] 348
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 8033989232553
Masa [g] 187
Strona zabudowy z tyłu
Materiał Tworzywo sztuczne
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z przodu
Kształt okrągły
Średnica wewnętrzna [mm] 10,2
średnica zewnętrzna [mm] 52,67
Długość [mm] 38,18
Długość całkowita [mm] 66,55
nr EAN 8048030575435
cena brutto:
27.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz lewej
wymagana liczba1
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko gumowo-metalowe
cena brutto:
24.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy z lewej
dla numeru OE 184451
nr EAN 3660872320131
cena brutto:
44.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE 184475
nr EAN 3660872320186
cena brutto:
13.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z przodu
dla numeru OE 1844A2
nr EAN 3660872371447
cena brutto:
19.00 zł
 Kup
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Średnica wewnętrzna [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 65
Długość wewnętrzna [mm] 53
Długość zewnętrzna [mm] 40
dla numeru OE Part/oe 1807Y9
nr EAN 3660872318459
cena brutto:
17.99 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Średnica wewnętrzna [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 30
Długość wewnętrzna [mm] 38
Długość zewnętrzna [mm] 28
dla numeru OE 185420
nr EAN 3660872318503
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,26
dla numeru OE 1844.51
nr EAN 4044688568717
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,002
dla numeru OE 1844.75
nr EAN 4044688568786
cena brutto:
17.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z lewej na dole
dla numeru OE 1844 51
Wyświetlanie od 1 do 35 (z 35 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.