02.05 infolinia nieczynna
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » silnik Volvo 9900 » zawieszenie silnika Volvo 9900 » poduszki silnika Volvo 9900

poduszki silnika do VOLVO 9900

wybierz typ samochodu VOLVO 9900:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
117.00 zł
 Kup
Ciężar [kg] 0,76
nr EAN 3358960344229
cena brutto:
341.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,10
nr EAN 3358960349767
cena brutto:
52.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 0,162
Długość opakowania [cm] 6,4
Szerokość opakowania [cm] 6,4
Wysokość opakowania [cm] 5,9
nr EAN 4056111120782
cena brutto:
328.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,055
dla numeru OE 6801722
nr EAN 4027816095835
cena brutto:
150.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,0
nr EAN 4027816097365
cena brutto:
104.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,676
nr EAN 4027816227113
cena brutto:
95.01 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,880
dla numeru OE 8631698
nr EAN 4027816261933
cena brutto:
102.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy na dole
cena brutto:
305.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4047437028487
cena brutto:
62.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,880
nr EAN 5907558548785
cena brutto:
87.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 5901619506103
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,676
nr EAN 5901619541166
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074267271
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074267301
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wspornik momentu obrotowego
nr EAN 4040074457238
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074315521
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
średnica zewnętrzna [mm] 58,3
Średnica wewnętrzna [mm] 12
Wysokość [mm] 40
Rodzaj korpusu obudowa metalowa
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074311752
cena brutto:
150.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858951665
cena brutto:
75.01 zł
 Kup
Strona zabudowyz prawej
cena brutto:
180.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz przodu
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,676
nr EAN 4044688227119
cena brutto:
37.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy góra
średnica zewnętrzna [mm] 60,6
Wymagana ilość 1
nr EAN 5908229953372
cena brutto:
36.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy góra
Wymagana ilość 1
nr EAN 5908229947517
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 5908229947524
Wyświetlanie od 1 do 24 (z 24 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.