Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » układ chłodzenia Renault THALIA I (LB_) » pompa wodna, osprzęt Renault THALIA I (LB_) » pompa wodna Renault THALIA I (LB_)

pompa wodna do RENAULT THALIA I (LB_)

wybierz typ samochodu RENAULT THALIA I (LB_) :
pompa wodna

Pompa wody w samochodzie


pompy wody SKF najtaniej w sklepie e-autoparts.pl Pompa wody jest podzespołem samochodu wchodzącym w skład układu chłodzenia pojazdu samochodowego. W procesie chłodzenia silnika spalinowego współpracuje z chłodnicą cieczy chłodzącej
Zazwyczaj napędzana jest paskiem rozrządu i współuczestniczy w systemie naciągu paska rozrządu. Przekazywany na wirnik pompy moment obrotowy wprawa w ruch czynnik chłodniczy w układzie chłodzenia silnika. Czynnik wędrując do chłodnicy wody, odprowadza tam ciepło powstające w wyniku spalania paliwa w silniku samochodowym. Wirnik pompy wody coraz częściej wytwarzany jest z tworzywa sztucznego zamiast żeliwnego. Nie ma to wpływu na żywotność pompy wody, jak sądzą niektórzy użytkownicy. pompy wody HEPU w ofercie e-autoparts.pl Jeżeli w układzie chłodzenia znajdują się przemieszczające się elementy twarde mogące uszkodzić wirnik, to taki stan jest wysoce nieprawidłowy i należy taki układ chłodzenia wyczyścić. Stosowanie wirników z tworzyw lekkich obniża koszt produkcji takiej pompy oraz powoduje w efekcie mniejsze nakłady energetyczne na prace takiej pompy wody, czyli mniejsze zużycie paliwa.
 

Przyczyny uszkodzeń pompy wody


Pompa wody jak każdy element pojazdu ulega stopniowemu zużyciu. Na jego przebieg mają wpływ częste rozruchy silnika połączone z jego częstym stygnięciem i nagrzewaniem. Zastosowanie zużytego lub niewłaściwego płynu chłodzącego także ma wpływ na żywotność takiej pompy. Wszelkie zanieczyszczenia układu chłodzącego powodują stopniowe zużywanie uszczelnienia wirnika pompy, prowadzące do rozszczelnienia i utraty płynu chłodzącego w układzie. Innym czynnikiem mogącym mieć wpływ na niewłaściwą pracę pompy wody jest niewłaściwy naciąg paska rozrządu napędzającego pompę wodną. Zbyt mocny może powodować nadmiernie obciążenie łożyska wirnika pompy.
Aby nasza pompa wody w samochodzie pracowała długo i bezawaryjnie należy dbać o regular ną wymianę płynu chłodniczego i w żadnym wypadku nie zamieniać go na zwykłą wodę. Oczywiście taki zabieg można wykonać doraźnie w celu uzupełnienia czynnika chłodniczego w przypadku jego gwałtownego wycieku. Ale zawsze po dotarciu do warsztatu samochodowego należy zlecić napełnienie układu chłodniczego odpowiednim płynem.
 

Wymiana pompy wody w samochodzie

pompy wody DOLZ w sklepie e-autoparts.pl

 
Przed wymianą pompy wody należy spuścić płyn chłodniczy znajdujący się w układzie chłodzenia samochodu. Należy upewnić się że silnik ostygł już na tyle, że nie ulegniemy poparzeniu przy spuszczaniu czynnika. Zużytego czynnika chłodniczego nie można wylewać do kanalizacji, a należy oddać go do utylizacji odpowiednim firmom. Należy obejrzeć spuszczony płyn chłodniczy czy zawiera dużą ilość zanieczyszczeń. Zaleca się przed założeniem nowej pompy zalanie układu płukanką i uruchomienie silnika na kilka minut celem przepłukania układu chłodzenia. Po spuszczeniu płukanki można przystąpić do montażu nowej pompy wody.
Należy bezwzględnie przestrzegać instrukcji montażu załączonej przez producenta. W przypadku braku takowej można poszukać źródeł w internecie oraz na stronie naszego sklepu.

Do najbardziej znanych producentów pomp wody należą pompy wody SKF, pompy Wody Hepu, pompy wody Dolz oraz  Kraft i Maxgear.


informacje dodatkowe: