Części do samochodów e-autoparts.pl
zwrot Taxfree
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
części samochodowe Skoda » elektryka Skoda » przerywacz kierunkowskazów Skoda
przerywacz kierunkowskazów do SKODA
wybierz model samochodu SKODA:
przerywacz kierunkowskazów do popularnych marek samochodów
przerywacz kierunkowskazów do Alfa Romeo
przerywacz kierunkowskazów do Audi
przerywacz kierunkowskazów do Bmw
przerywacz kierunkowskazów do Chrysler
przerywacz kierunkowskazów do Citroën
przerywacz kierunkowskazów do Dacia
przerywacz kierunkowskazów do Daewoo
przerywacz kierunkowskazów do Daihatsu
przerywacz kierunkowskazów do Fiat
przerywacz kierunkowskazów do Ford
przerywacz kierunkowskazów do Honda
przerywacz kierunkowskazów do Hyundai
przerywacz kierunkowskazów do Isuzu
przerywacz kierunkowskazów do Jaguar
przerywacz kierunkowskazów do Jeep
przerywacz kierunkowskazów do Kia
przerywacz kierunkowskazów do Lancia
przerywacz kierunkowskazów do Land Rover
przerywacz kierunkowskazów do Mazda
przerywacz kierunkowskazów do Mercedes-benz
przerywacz kierunkowskazów do Mini
przerywacz kierunkowskazów do Mitsubishi
przerywacz kierunkowskazów do Nissan
przerywacz kierunkowskazów do Opel
przerywacz kierunkowskazów do Peugeot
przerywacz kierunkowskazów do Porsche
przerywacz kierunkowskazów do Renault
przerywacz kierunkowskazów do Rover
przerywacz kierunkowskazów do Saab
przerywacz kierunkowskazów do Seat
przerywacz kierunkowskazów do Skoda
przerywacz kierunkowskazów do Ssangyong
przerywacz kierunkowskazów do Subaru
przerywacz kierunkowskazów do Suzuki
przerywacz kierunkowskazów do Volvo
przerywacz kierunkowskazów do Vw (volkswagen)

Przerywacz kierunkowskazów


Starsze samochody nie były wyposażone w światła awaryjne. Zapewniają one jednak wysokiej jakości bezpieczeństwo na drodze. Jeśli w Twoim aucie ich nie ma, bądź działają nieprawidłowo – warto je zainstalować.
 

Jak zainstalować kierunkowskazy?


Chcąc zainstalować światła awaryjne, konieczne jest zakupienie przerywacza kierunkowskazów. Potrzebny będzie również wyłącznik z dwoma parami styków niezależnymi, lampka kontrolna, izolowany przewód i końcówki tzw. konektorki. W pierwszej kolejności należy zamontować wyłącznik i lampkę kontrolną w dowolnym miejscu. Jeden z zacisków należy połączyć z masą pojazdu na stałe. Dopiero teraz można przystąpić do montażu przerywacza kierunkowskazów. Zacisk oznaczony „+” łączy się z zaciskiem pierwszej pary styków wyłącznika. Z kolei drugi łączy się z plusem akumulatora bezpośrednio bądź też można go połączyć z zaciskiem stacyjki. Jeśli powyższe czynności zostały wykonane, wystarczy, że odszukasz przewody przełącznika kierunkowskazów. Nie odłączając ich od przełącznika musisz połączyć je z drugą parą styków wyłącznika. Ostatnim etapem jest podłączenie lampki kontrolnej i przewodu pomiędzy przerywaczem kierunkowskazów i włącznikiem świateł awaryjnych.
 

Jak działa przerywacz kierunkowskazów?


W momencie włączenia zasilania dodanym przełącznikiem, napięcie zostaje dołączone do zacisku i przerywacza. W tym samym czasie zwarte są kierunkowskazy lewej i prawej strony. Prąd płynie przez przerywacz – od jednego zacisku do drugiego, powodując zapalenie się żarówek. Po około sekundzie, nowy przerywacz odcina przepływ prądu i kierunkowskaz gaśnie. Po kolejnej sekundzie, znów podłącza się zasilanie do kierunkowskazów i tak przez cały cykl ich pracy. W ten sposób, przerywacz kierunkowskazów samochodowych pełni funkcję świateł awaryjnych, umożliwiając ich włączenie w dowolnej sytuacji.
loga producentów części sklepu e-autoparts.pl