Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » sprzęgło Audi A4 B5 Avant (8D5) » sterowanie sprzęgłem Audi A4 B5 Avant (8D5) » siłownik sprzęgła Audi A4 B5 Avant (8D5)

siłownik sprzęgła do AUDI A4 B5 Avant (8D5)

wybierz typ samochodu AUDI A4 B5 Avant (8D5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
49.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 19.05
Materiał Żeliwo
Liczba otworów do mocowania 2
Rozmiar gwintu 1 1x M10x1.0
Rozstaw trzpieni mocujących [mm] 49,5
nr EAN 8717109370171
cena brutto:
40.00 zł
 Kup
Średnica [cal] 13/16
otwór Ø [mm] 20,63
nr EAN 5900427252493
cena brutto:
49.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 19,05
nr EAN 5900427252509
cena brutto:
92.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 5411450643351
Ciężar [kg] 0,470
nr EAN 5050063036244
cena brutto:
67.99 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 21
nr EAN 5012759512180
cena brutto:
51.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 49,5
otwór Ø [mm] 20,64
Wymiar gwintu 10 x 1
Materiał Żeliwo
nr EAN 8032928102001
Średnica [mm] 21
nr EAN 8430320022895
cena brutto:
36.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 19,05
nr EAN 3322937394715
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.