Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ssangyong » system tworzenia mieszanki paliwowej Ssangyong ACTYON I » tworzenie mieszanki Ssangyong ACTYON I » sonda Ssangyong ACTYON I

sonda do SSANGYONG ACTYON I

wybierz typ samochodu SSANGYONG ACTYON I:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047024213456
Status produktu: Normalny
nr EAN 5050100264418
Status produktu: Normalny
nr EAN 5050100279832
cena brutto:
273.99 zł
 Kup
Ilość połączeń 2
Głębokość zabudowy [mm] 40
nr EAN 8053379538775
Długość [mm] 96
Dolot - Ø [mm] 80
Wylot - Ø [mm] 80
nr EAN 8012510026830
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy zielony
Wymiar gwintu M12x125
Rodzaj czujnika czujnik NTC
nr EAN 8435050633700
Ilość biegunów 3
Kształt obudowy wtyczki owalny
Liczba otworów do mocowania 2
dla numeru OE 667 542 00 17
Ilość biegunów 2
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Średnica otworu flanszy [mm] 8
dla numeru OE 5946 21
dla numeru OE 004 153 90 28
dla numeru OE 89615 05010
dla numeru OE 5946,23
Ciężar [kg] 0,04916
nr EAN 4046001307454
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.