Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ssangyong » system tworzenia mieszanki paliwowej Ssangyong REXTON (Y400, Y450) » tworzenie mieszanki Ssangyong REXTON (Y400, Y450) » sonda Ssangyong REXTON (Y400, Y450)

sonda do SSANGYONG REXTON (Y400, Y450)

wybierz typ samochodu SSANGYONG REXTON (Y400, Y450):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047025093484
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047025606950
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759976265
Rodzaj korpusu z obudową
Ciśnienie od [kPa] 11
ciśnienie do [kPa] 307
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 8012510013328
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez elementów przyłączeniowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez króćca przyłączeniowego
Ciśnienie od [kPa] 0,2
ciśnienie do [kPa] 100
Napięcie wyjściowe od [V] 0,5
Napięcie wyjściowe do [V] 4,5
nr EAN 8012510044667
Ciężar netto [g] 435
nr EAN 5902048910721
Rodzaj czujnika czujnik indukcyjny
Ilość biegunów 4
dla numeru OE 55 219 298
Ciężar [kg] 0,04523
nr EAN 4046001443343
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.