Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » system tworzenia mieszanki paliwowej Ford ESCORT VI Furgon/kombi (AVL) » tworzenie mieszanki Ford ESCORT VI Furgon/kombi (AVL) » sonda Ford ESCORT VI Furgon/kombi (AVL)

sonda do FORD ESCORT VI Furgon/kombi (AVL)

wybierz typ samochodu FORD ESCORT VI Furgon/kombi (AVL):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Liczba przewodów 4
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 160000
Złącze / klema w razie potrzeby dopasować złącze
nr EAN 3165143342343
cena brutto:
65.01 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047026209969
cena brutto:
143.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda planarna
Sonda lambda ogrzewana
nr EAN 5012759388068
cena brutto:
132.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda planarna
Sonda lambda ogrzewana
nr EAN 5012759387702
cena brutto:
144.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda planarna
Sonda lambda ogrzewana
nr EAN 5012759388075
cena brutto:
152.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wtyczki
nr EAN 087295119525
cena brutto:
174.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda regulacyjna
nr EAN 5902048081933
cena brutto:
85.01 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda regulacyjna
nr EAN 5902048081940
cena brutto:
87.99 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 160
nr EAN 5902048063816
cena brutto:
87.99 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda diagnostyczna
nr EAN 5902048081261
cena brutto:
92.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda regulacyjna
nr EAN 5902048063823
cena brutto:
95.01 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda regulacyjna
nr EAN 5902048063830
cena brutto:
96.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 100
nr EAN 5902048023339
cena brutto:
92.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda diagnostyczna
Sonda lambda Sonda regulacyjna
Sonda lambda ogrzewana
nr EAN 5902048023346
cena brutto:
87.99 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 98
nr EAN 5902048023353
cena brutto:
94.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda diagnostyczna
nr EAN 5902048925923
cena brutto:
90.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda diagnostyczna
nr EAN 5902048907042
cena brutto:
99.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda lambda
nr EAN 5902048897282
cena brutto:
87.99 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda diagnostyczna
Ciężar netto [g] 185
nr EAN 5902048064059
Wymiar gwintu 3/8x18 NPTF
nr EAN 3531650022281
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.