Liczba przewodów | 1 |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 80000 |
Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze |
nr EAN | 3165143342275 |
nr EAN | 3165142838175 |
Liczba przewodów | 1 |
Długość całkowita [mm] | 422 |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 100000 |
nr EAN | 4047024634909 |
Sonda lambda | Sonda palcowa |
Sonda lambda | nieogrzewany |
nr EAN | 5012759387405 |
Długość przewodu [mm] | 236 |
Ilość podłączonych styków | 2 |
nr EAN | 5012759174098 |
Ilość podłączonych styków | 3 |
nr EAN | 689604101803 |
Ilość podłączonych styków | 3 |
Tryb pracy | mechaniczne |
Kierunek obrotów | przeciwnie do ruchu wskazówek zegara |
nr EAN | 5012759504901 |
Jakość | OE |
Wymiar gwintu | M18x1.5 |
Długość przewodu [mm] | 300 |
Ilość biegunów | 1 |
Masa [g] | 74 |
nr EAN | 8717613017432 |
Ciężar [kg] | 0,022 |
Kierunek obrotów | przeciwnie do ruchu wskazówek zegara |
Ilość połączeń | 3 |
nr EAN | 8053379054671 |
Kolor | czarny |
Ciężar [kg] | 0,064 |
Ilość połączeń | 3 |
nr EAN | 8053379054596 |
Ciężar [kg] | 0,022 |
Kierunek obrotów | przeciwnie do ruchu wskazówek zegara |
Ilość połączeń | 3 |
nr EAN | 8053379054688 |
Głębokość zabudowy [mm] | 30 |
Ilość połączeń | 2 |
nr EAN | 8053379340842 |
Sonda lambda | Sonda lambda |
Długość przewodu [mm] | 470 |
Liczba przewodów | 1 |
nr EAN | 8053379142224 |
Wymiar gwintu | 1/8-27NPT |
Rozmiar klucza | 13 |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | biały |
nr EAN | 8012510075920 |
Ciśnienie od [kPa] | 15 |
ciśnienie do [kPa] | 102 |
Napięcie wyjściowe od [V] | 0,261 |
Napięcie wyjściowe do [V] | 4,958 |
nr EAN | 8012510076309 |
Wymiar gwintu | M12x1,5 |
Kolor obudowy | niebieski |
nr EAN | 8435050603932 |
Ilość biegunów | 2 |
Kolor obudowy | czarny |
nr EAN | 8435050617151 |
Ilość biegunów | 2 |
Długość przewodu [mm] | 400 |
nr EAN | 8435050635926 |
Długość [mm] | 400 |
Ilość połączeń | 2 |
Ciężar [kg] | 0,072 |
nr EAN | 4027816284451 |
Ograniczenia producenta | Bosch |
Sposób montażu | przykręcany |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Napięcie znamionowe [V] | 12 |
Opór [Ohm] | 2080 |
Opór [Ohm] | 302 |
Ilość połączeń | 2 |
Gwint zewn. [mm] | 12 |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | niebieski |
Kolor | niebieski |
Skok gwintu [mm] | 1,5 |
Rozmiar klucza | 19 |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
Zakres temperatury [°C] | 25 |
Zakres temperatury [°C] | 80 |
nr EAN | 4082300144550 |
Moment dokręcenia do [Nm] | 22 |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
Wymiar gwintu | M12x1,5 |
Rozmiar klucza | 19 |
Oznaczenie koloru | niebieski |
nr EAN | 8001063909608 |
Długość [mm] | 370 |
Liczba przewodów | 1 |
Ilość przewodów | 1 |
Długość przewodu [mm] | 370 |
Sonda lambda | nieogrzewany |
nr EAN | 8001063665283 |
nr EAN | 8001063862378 |
nr EAN | 8001063981826 |
Długość [mm] | 36,7 |
średnica zewnętrzna [mm] | 8,0 |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1 |
Długość gwintu [mm] | 9,7 |
Rozmiar klucza | 13 |
Ilość połączeń | 1 |
Materiał | mosiądz |
Punkt włączania [°C] | 120 |
Ciężar [kg] | 0,014 |
nr EAN | 5907558548082 |
Długość [mm] | 50,7 |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
Długość gwintu [mm] | 11 |
Rozmiar klucza | 19 |
Ilość połączeń | 2 |
Kolor | niebieski |
Oznaczenie koloru | niebieski |
Punkt włączania [°C] | 20 |
Ciężar [kg] | 0,022 |
nr EAN | 5907558548099 |
Tryb pracy | pneumatyczny |
Techniczny numer informacyjny | SI 1013-11 |
nr EAN | 5907558565560 |
Sonda lambda | nieogrzewany |
Liczba przewodów | 1 |
Długość całkowita [mm] | 422 |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 100000 |
nr EAN | 5907558578027 |
Sonda lambda | nieogrzewany |
Liczba przewodów | 1 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez wtyczki |
nr EAN | 5901619593264 |
Ilość biegunów | 3 |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
Ciśnienie od [kPa] | 15 |
ciśnienie do [kPa] | 100 |
Ilość biegunów | 2 |
Kolor | czarny |
Kształt obudowy wtyczki | owalny |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
Sposób montażu | wciskany |
Głębokość zabudowy [mm] | 30 |
dla numeru OE | 1238079 |
dla numeru OE | 60606033 |
Ilość biegunów | 3 |
Kształt obudowy wtyczki | okrągły |
Kierunek obrotów | przeciwnie do ruchu wskazówek zegara |
Liczba otworów do mocowania | 2 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
dla numeru OE | 17106682 |
Ilość biegunów | 2 |
Kształt obudowy wtyczki | owalny |
Długość przewodu [mm] | 400 |
Średnica wycięcia pod czujnik [mm] | 10 |
dla numeru OE | 10456240 |
Zakres pomiarowy od [kPa] | 15,0 |
Zakres pomiarowy do [kPa] | 102,0 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez zintegrowanego czujnika temperatury powietrza |
nr EAN | 4010326924771 |
Sonda lambda | nieogrzewany |
Liczba przewodów | 1 |
Długość [mm] | 445 |
nr EAN | 087295911068 |
Tryb pracy | pneumatyczny |
Techniczny numer informacyjny | SI 1013-11 |
nr EAN | 4028977604454 |
Napięcie [V] | 12 |
Ciężar [kg] | 0,03 |
Tryb pracy | elektryczny |
Ilość połączeń | 3 |
Materiał | Tworzywo sztuczne |
Ciężar [kg] | 0,060 |
dla numeru OE | 62 38 927 |
nr EAN | 4044688336293 |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
Ilość biegunów | 3 |
dla numeru OE | 1920 FC |
dla numeru OE | 62 38 927 |
dla numeru OE | 7700 706 876 |
dla numeru OE | 12569240 |
Kształt obudowy wtyczki | okrągły |
Ilość biegunów | 3 |
Długość [mm] | 460 |
Liczba przewodów | 1 |
nr EAN | 4103590940186 |
Ilość biegunów | 2 |
Wysokość [mm] | 51,8 |
Ciężar [kg] | 0,029 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
Wymiar gwintu | M12x1,5 |
Kolor obudowy | niebieski |
Rozmiar klucza | 19 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
nr EAN | 4046001313370 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025