Liczba przewodów | 3 |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 |
Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze |
nr EAN | 3165143342299 |
Sonda lambda | Sonda palcowa |
Sonda lambda | ogrzewana |
nr EAN | 5012759387603 |
Ilość podłączonych styków | 2 |
Kolor | czarny |
Wymiar gwintu | M22*1.5 |
Rozmiar klucza | 29MM |
nr EAN | 5012759989678 |
Jakość | OE |
Wymiar gwintu | M18x1.5 |
Długość przewodu [mm] | 750 |
Ilość biegunów | 3 |
Masa [g] | 95 |
nr EAN | 8717613018378 |
Jakość | OE |
Wymiar gwintu | M18x1.5 |
Długość przewodu [mm] | 375 |
Ilość biegunów | 3 |
Masa [g] | 91 |
nr EAN | 8717613027431 |
Jakość | OE |
Wymiar gwintu | M18x1.5 |
Długość przewodu [mm] | 183 |
Ilość biegunów | 3 |
Masa [g] | 84 |
nr EAN | 8717613027448 |
Kolor | czarny |
Ciężar [kg] | 0,052 |
Ilość połączeń | 2 |
nr EAN | 8053379053087 |
Wymiar gwintu | M14x1,25 |
Rozmiar klucza | 24 |
Temperatura ostrzegawcza [°c] | 120 |
nr EAN | 8012510041659 |
Ciśnienie od [kPa] | 15 |
ciśnienie do [kPa] | 102 |
Napięcie wyjściowe od [V] | 0,261 |
Napięcie wyjściowe do [V] | 4,958 |
nr EAN | 8012510076309 |
Wymiar gwintu | M12x1,5 |
Rozmiar klucza | 19 |
nr EAN | 8012510069233 |
Wymiar gwintu | M12x1,25 |
Rozmiar klucza | 24 |
Specyfikacja | 18 |
nr EAN | 8012510024676 |
Od ciśnienia [Pa] | 20000 |
Do ciśnienia [Pa] | 100000 |
Napięcie znamionowe [V] | 5 |
Ilość biegunów | 3 |
nr EAN | 4082300275117 |
Ilość połączeń | 2 |
Moment dokręcenia [Nm] | 22 |
Rozmiar klucza | 24 |
Wymiar gwintu | M12 x 1,25 |
Rodzaj czujnika | czujnik piezoelektryczny |
nr EAN | 4082300407884 |
nr EAN | 8001063960739 |
Opór [Ohm] | 4,5 |
Ilość przewodów | 3 |
Długość [mm] | 375 |
Liczba przewodów | 3 |
Długość przewodu [mm] | 375 |
Sonda lambda | ogrzewana |
nr EAN | 8001063903675 |
nr EAN | 8001063862378 |
Wymiar gwintu | M12x1,5 |
Rozmiar klucza | 19 |
nr EAN | 5907558548105 |
Sonda lambda | Gwint uprzednio nasmarowany |
Liczba przewodów | 3 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez wtyczki |
nr EAN | 5907558577907 |
Ilość biegunów | 2 |
Kolor wtyczki | biały |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
Gwint zewn. [mm] | M 12x1,5 |
Rozmiar klucza | 21 |
dla numeru OE | 77 00 869 343 |
dla numeru OE | 3345511 |
dla numeru OE | 4401810 |
Ilość biegunów | 3 |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
Ciśnienie od [kPa] | 15 |
ciśnienie do [kPa] | 100 |
Ilość biegunów | 2 |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
Wymiar gwintu | M12x1,25 |
Rozmiar klucza | 24 |
dla numeru OE | 82 00 680 689 |
dla numeru OE | 22060 00Q0A |
Liczba przewodów | 3 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez wtyczki |
nr EAN | 087295931110 |
Zakres pomiarowy od [kPa] | 15,0 |
Zakres pomiarowy do [kPa] | 102,0 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez zintegrowanego czujnika temperatury powietrza |
nr EAN | 4010326924771 |
Sonda lambda | ogrzewana |
Liczba przewodów | 3 |
Długość [mm] | 1220 |
nr EAN | 087295931288 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
nr EAN | 5902048081940 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna |
nr EAN | 5902048081261 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
nr EAN | 5902048063830 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
Sonda lambda | ogrzewana |
nr EAN | 5902048023346 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna |
nr EAN | 5902048925923 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna |
nr EAN | 5902048907042 |
Sonda lambda | Sonda lambda |
nr EAN | 5902048897282 |
Napięcie [V] | 12 |
Długość [mm] | 422 |
Ciężar [kg] | 0,09 |
Tryb pracy | elektryczny |
Sonda lambda | ogrzewana |
Liczba przewodów | 3 |
Napięcie [V] | 12 |
Ciężar [kg] | 0,08 |
Tryb pracy | elektryczny |
Sonda lambda | ogrzewana |
Liczba przewodów | 3 |
Napięcie [V] | 12 |
Ciężar [kg] | 0,09 |
Opór [Ohm] | 13 |
Tryb pracy | elektryczny |
Sonda lambda | ogrzewana |
Liczba przewodów | 4 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025