Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Daihatsu » system tworzenia mieszanki paliwowej Daihatsu TERIOS (J2_, F7__) » tworzenie mieszanki Daihatsu TERIOS (J2_, F7__) » sonda Daihatsu TERIOS (J2_, F7__)

sonda do DAIHATSU TERIOS (J2_, F7__)

wybierz typ samochodu DAIHATSU TERIOS (J2_, F7__):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z rurą wlotową
Ilość podłączonych styków 5
nr EAN 5012759505977
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z rurą wlotową
Ilość podłączonych styków 5
nr EAN 5012759505229
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510080627
Sposób montażu Nasadka rurowa
Ilość połączeń 5
Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] 70
nr EAN 4082300147520
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Sposób montażu przykręcany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Napięcie znamionowe [V] 12
Opór [Ohm] 5000
Opór [Ohm] 600
Ilość połączeń 2
Gwint zewn. [mm] 12
Kolor zielony
Oznaczenie koloru żółty
Skok gwintu [mm] 1,5
Rozmiar klucza 19
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Zakres temperatury [°C] 25
Zakres temperatury [°C] 80
nr EAN 4082300243888
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558566963
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
nr EAN 4028977939402
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
nr EAN 4028977939426
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.