Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dodge » system tworzenia mieszanki paliwowej Dodge » tworzenie mieszanki Dodge » sonda Dodge

sonda do DODGE

wybierz model samochodu DODGE:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
112.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047026039986
Jakość OE
Ograniczenia producenta DENSO
Wymiar gwintu M18x1.5
Długość przewodu [mm] 515
Ilość biegunów 4
Masa [g] 97
nr EAN 8717613048504
Jakość OE
Tryb pracy elektryczny
Ilość biegunów 4
nr EAN 8717613041284
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510012031
Ciśnienie od [kPa] 11,2
ciśnienie do [kPa] 307,2
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 8012510036891
cena brutto:
117.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Liczba otworów do mocowania 1
Od ciśnienia [Pa] 11000
Do ciśnienia [Pa] 307000
Napięcie znamionowe [V] 5
Opór [Ohm] 2080
Ilość połączeń 4
Rodzaj czujnika czujnik NTC
nr EAN 4082300306804
Liczba otworów do mocowania 1
Kolor wtyczki czarny
Kolor obudowy czarny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Kształt obudowy wtyczki owalny
nr EAN 4062375155729
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.