Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » system tworzenia mieszanki paliwowej Fiat RITMO kabriolet (138_) » tworzenie mieszanki Fiat RITMO kabriolet (138_) » sonda Fiat RITMO kabriolet (138_)

sonda do FIAT RITMO kabriolet (138_)

wybierz typ samochodu FIAT RITMO kabriolet (138_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
100.00 zł
 Kup
Zakres temperatury od [°C] -40
Zakres temperatury do [°C] 130
nr EAN 4047024417014
Zakres temperatury od [°C] -40
Zakres temperatury do [°C] 130
nr EAN 3165143957813
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047024858183
cena brutto:
74.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047024858152
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759969151
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759968895
Ilość połączeń 4
nr EAN 8053379061051
Ciśnienie od [kPa] 11
ciśnienie do [kPa] 307
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 8012510013328
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510016404
cena brutto:
91.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 4
Od ciśnienia [Pa] 11000
Do ciśnienia [Pa] 307000
nr EAN 8435050632987
Sposób montażu przykręcany
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość połączeń 2
Odpowiada części oryginalnej w kolorze brązowy
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
Rodzaj czujnika czujnik NTC
nr EAN 4082300283495
cena brutto:
115.01 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Liczba otworów do mocowania 1
Od ciśnienia [Pa] 11000
Do ciśnienia [Pa] 307000
Napięcie znamionowe [V] 5
Opór [Ohm] 2080
Ilość połączeń 4
Rodzaj czujnika czujnik NTC
nr EAN 4082300306804
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Ilość połączeń 3
Głębokość zabudowy [mm] 28,2
nr EAN 4082300408218
cena brutto:
36.00 zł
 Kup
Długość czujnika pomiarowego [mm] 28,2
nr EAN 5901619521786
cena brutto:
21.00 zł
 Kup
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
nr EAN 5902659783615
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik piezoelektryczny
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074313275
cena brutto:
307.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 5
Długość [mm] 520
nr EAN 087295905326
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.