nr EAN | 4047024267299 |
Zakres temperatury od [°C] | -40 |
Zakres temperatury do [°C] | 130 |
nr EAN | 4047024417014 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | Strona wysokiego ciśnienia |
System tworzenia mieszanki paliwowej | Wtrysk bezpośredni |
nr EAN | 4047025143448 |
Ilość podłączonych styków | 3 |
nr EAN | 5012759376867 |
Ilość podłączonych styków | 3 |
nr EAN | 5012759514689 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z rurą wlotową |
Ilość podłączonych styków | 6 |
nr EAN | 5012759981306 |
Ilość połączeń | 3 |
nr EAN | 8053379924752 |
nr EAN | 8012510091104 |
Ciśnienie od [kPa] | 11 |
ciśnienie do [kPa] | 306 |
Napięcie wyjściowe od [V] | 0,25 |
Napięcie wyjściowe do [V] | 4,75 |
nr EAN | 8012510026786 |
Długość [mm] | 110 |
Dolot - Ø [mm] | 70 |
Wylot - Ø [mm] | 70 |
nr EAN | 8012510050149 |
Ilość biegunów | 4 |
Kolor obudowy | czarny |
Średnica [mm] | 20 |
nr EAN | 8435050620878 |
Kolor obudowy | czarny |
Ilość biegunów | 2 |
Średnica zabudowy [mm] | 20 |
nr EAN | 8435050631164 |
Ilość biegunów | 3 |
Od ciśnienia [Pa] | 20000 |
Do ciśnienia [Pa] | 300000 |
nr EAN | 8435050636039 |
Długość [mm] | 500 |
Ilość biegunów | 6 |
nr EAN | 8435050640005 |
Rodzaj oporu | czujnik gorącej warstwy masy powietrza |
Ilość połączeń | 6 |
Ciężar [kg] | 0,180 |
dla numeru OE | 82 00 280 060 |
nr EAN | 4027816457879 |
Ilość połączeń | 3 |
Ciężar [kg] | 0,02 |
dla numeru OE | 55209194 |
nr EAN | 4027816494416 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
Napięcie znamionowe [V] | 12 |
Ilość połączeń | 3 |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | czarny |
Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a |
nr EAN | 4082300243642 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z materiałami dodatkowymi |
Ilość połączeń | 4 |
nr EAN | 4082300306255 |
Sposób montażu | Nasadka rurowa |
Ilość połączeń | 6 |
Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] | 70 |
nr EAN | 4082300322316 |
Sposób montażu | przykręcany |
Ilość biegunów | 3 |
nr EAN | 4082300802856 |
nr EAN | 8001063951041 |
nr EAN | 5901619512371 |
Długość [mm] | 508 |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdu z kierownicą z lewej strony |
Strona zabudowy | z przodu |
Ciężar [kg] | 0,140 |
nr EAN | 5902659709882 |
Długość czujnika pomiarowego [mm] | 28 |
nr EAN | 5902659724724 |
Kształt obudowy wtyczki | owalny |
Kolor wtyczki | czarny |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
Sposób montażu | spięty |
Średnica obudowy [mm] | 20 |
nr EAN | 5902659783592 |
Sonda lambda | ogrzewana |
Liczba przewodów | 5 |
Długość [mm] | 500 |
nr EAN | 5902659782748 |
Kształt | prosty |
Ilość biegunów | 2 |
Kolor wtyczki | jasnoniebieski |
Długość przewodu [mm] | 230 |
dla numeru OE | 82 00 420 763 |
Układ wydechowy | przed katalizatorem |
Ilość biegunów | 6 |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
Liczba otworów do mocowania | 3 |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdu z kierownicą z lewej strony |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z manualną skrzynią biegów |
dla numeru OE | 18002 00QAA |
dla numeru OE | 91166581 |
dla numeru OE | 77 00 313 060 |
Sonda lambda | Sonda lambda szerokopasmowa |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
Ilość biegunów | 5 |
Kształt obudowy wtyczki | Wersja D |
Długość przewodu [mm] | 440 |
Jakość | EQUIVALENT |
dla numeru artykułu | 81603E |
Ciśnienie [bar] od | 0,26 |
Ciśnienie [bar] do | 2,91 |
Ilość biegunów | 3 |
nr EAN | 4040074293904 |
Liczba przewodów | 2 |
Długość [mm] | 426 |
nr EAN | 087295961278 |
Dolot - Ø [mm] | 70 |
Wylot - Ø [mm] | 70 |
Długość [mm] | 110,5 |
Rodzaj korpusu | z obudową |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza |
nr EAN | 4010326936057 |
Zakres pomiarowy od [kPa] | 20,0 |
Zakres pomiarowy do [kPa] | 300,0 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez zintegrowanego czujnika temperatury powietrza |
nr EAN | 4010326970730 |
Liczba przewodów | 5 |
Długość [mm] | 500 |
nr EAN | 4010326912990 |
Ciężar netto [g] | 95 |
nr EAN | 5902048030696 |
Rodzaj korpusu | z obudową |
Ciężar netto [g] | 180 |
nr EAN | 5902048057754 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
nr EAN | 5902048923486 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
Sonda lambda | ogrzewana |
Napięcie [V] | 12 |
Ilość połączeń | 5 |
Długość przewodu [mm] | 500 |
nr EAN | 4028977704444 |
Tryb pracy | elektryczny |
Napięcie [V] | 12 |
nr EAN | 4028977913525 |
Napięcie [V] | 12 |
Ciężar [kg] | 0,26 |
Tryb pracy | elektryczny |
Rodzaj korpusu | z obudową |
Ilość połączeń | 3 |
Ciężar [kg] | 0,02 |
dla numeru OE | 55209194 |
nr EAN | 4044688494412 |
Kolor | czarny |
Ilość biegunów | 6 |
nr EAN | 4103590946034 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025