Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » system tworzenia mieszanki paliwowej Opel INSIGNIA A sedan (G09) » tworzenie mieszanki Opel INSIGNIA A sedan (G09) » sonda Opel INSIGNIA A sedan (G09)

sonda do OPEL INSIGNIA A sedan (G09)

wybierz typ samochodu OPEL INSIGNIA A sedan (G09):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
nr EAN 4047026123524
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759981405
Rodzaj korpusu bez obudowy
nr EAN 5012759992401
Długość [mm] 92
Dolot - Ø [mm] 80
Wylot - Ø [mm] 80
nr EAN 8012510034385
Długość [mm] 44
Ilość połączeń 3
Ciężar [kg] 0,04
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
nr EAN 4054224035559
Liczba otworów do mocowania 1
Ilość połączeń 6
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
nr EAN 4082300648126
Sposób montażu Nasadka rurowa
Ilość połączeń 5
Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] 80
nr EAN 4082300667400
Status produktu: Normalny
nr EAN 5902659785503
Rodzaj korpusu bez obudowy
nr EAN 5903766326795
cena brutto:
265.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 6
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
dla numeru OE 13237352
Jakość EQUIVALENT
Ilość biegunów 2
Długość przewodu [mm] 295
Rodzaj czujnika czujnik PTC
nr EAN 4040074311332
Dolot - Ø [mm] 80
Wylot - Ø [mm] 80
Długość [mm] 92
Rodzaj korpusu z obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza
nr EAN 4010326914932
Długość [mm] 560
Ciężar netto [g] 68
nr EAN 5902048879844
Długość [mm] 250
Ciężar netto [g] 60
nr EAN 5902048879837
Rodzaj korpusu z obudową
Ciężar netto [g] 150
nr EAN 5902048904300
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
nr EAN 4028977881480
Status produktu: Normalny
Status produktu: Normalny
Kształt obudowy wtyczki owalny
Ilość biegunów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
Ciężar [kg] 0,043
Liczba otworów do mocowania 1
Liczba przewodów 2
Kształt obudowy wtyczki kanciasty
dla numeru OE 55 598 778
Ilość biegunów 3
nr EAN 4046001959844
Wyświetlanie od 1 do 21 (z 21 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.