Liczba przewodów | 4 |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 |
Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze |
nr EAN | 3165143342336 |
Liczba przewodów | 4 |
Długość całkowita [mm] | 1520 |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 100000 |
nr EAN | 3165143060568 |
nr EAN | 4047024837959 |
Sonda lambda | Sonda palcowa |
Sonda lambda | ogrzewana |
nr EAN | 5012759250549 |
Sonda lambda | Sonda planarna |
Sonda lambda | ogrzewana |
nr EAN | 5012759388464 |
Ilość podłączonych styków | 3 |
Tryb pracy | mechaniczne |
Kierunek obrotów | zgodnie z ruchem wskazówek zegara |
nr EAN | 5012759504987 |
Jakość | OE |
Wymiar gwintu | M18x1.5 |
Długość przewodu [mm] | 750 |
Ilość biegunów | 4 |
Masa [g] | 100 |
nr EAN | 8717613018415 |
Jakość | OE |
Wymiar gwintu | M18x1.5 |
Długość przewodu [mm] | 1485 |
Ilość biegunów | 4 |
Masa [g] | 149 |
nr EAN | 8717613027783 |
Głębokość zabudowy [mm] | 20 |
Ciężar [kg] | 0,018 |
Kolor | szary |
Ilość połączeń | 3 |
nr EAN | 8053379052660 |
Kolor | czarny |
Ciężar [kg] | 0,03 |
Ilość połączeń | 3 |
nr EAN | 8053379053759 |
Kolor | czarny |
Ciężar [kg] | 0,03 |
Ilość połączeń | 3 |
nr EAN | 8053379053766 |
Wymiar gwintu | M12x1,5 |
Rozmiar klucza | 19 |
nr EAN | 8012510056547 |
Wymiar gwintu | M14x1,25 |
Rozmiar klucza | 19 |
nr EAN | 8012510095997 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
Długość [mm] | 1540 |
Ilość biegunów | 4 |
Techniczny numer informacyjny | Universal 77008 |
nr EAN | 8435050618585 |
Długość [mm] | 1550 |
Ilość biegunów | 4 |
Techniczny numer informacyjny | Universal 77008 |
nr EAN | 8435050618752 |
Ilość biegunów | 2 |
Kolor obudowy | zielony |
Kolor pierścienia przedniego | żółty |
Wymiar gwintu | M 12x1,5 |
Rodzaj oporu | czujnik NTC |
nr EAN | 8435050604045 |
Ilość biegunów | 2 |
Kolor obudowy | brązowy |
Wymiar gwintu | M 14x1,25 |
nr EAN | 8435050621318 |
Ilość biegunów | 3 |
Od ciśnienia [Pa] | 20000 |
Do ciśnienia [Pa] | 100000 |
nr EAN | 8435050632741 |
Długość przewodu [mm] | 180 |
Kolor obudowy | szary |
Ilość biegunów | 2 |
Napięcie [V] | 12 |
nr EAN | 8435050618196 |
Napięcie znamionowe [V] | 12 |
Ilość połączeń | 2 |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | brązowy |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | zielony |
Oznaczenie koloru | czarny |
Wymiar gwintu | M14x1,25 |
Rozmiar klucza | 19 |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
nr EAN | 4082300252767 |
Ciśnienie od [kPa] | 17 |
ciśnienie do [kPa] | 105 |
Napięcie wyjściowe od [V] | 0,25 |
Napięcie wyjściowe do [V] | 4,75 |
nr EAN | 5907558580365 |
Sonda lambda | ogrzewana |
Liczba przewodów | 4 |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 |
Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze |
nr EAN | 5907558527155 |
Ilość biegunów | 3 |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
Ciśnienie od [kPa] | 17 |
ciśnienie do [kPa] | 105 |
Liczba otworów do mocowania | 3 |
Ilość biegunów | 2 |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
Kolor wtyczki | jasnoszary |
Liczba otworów do mocowania | 1 |
Długość przewodu [mm] | 160 |
Średnica obudowy [mm] | 12 |
Sposób montażu | wciskany |
Ilość biegunów | 3 |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
Liczba otworów do mocowania | 2 |
Kierunek obrotów | zgodnie z ruchem wskazówek zegara |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
dla numeru OE | 9625114880 |
dla numeru OE | 1920.0F |
Napięcie robocze [V] | 12 |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
Punkt włączania [°C] | 120 |
Kolor | niebieski |
Ilość biegunów | 2 |
nr EAN | 4040074287026 |
Ciśnienie [bar] od | 0,1 |
Ciśnienie [bar] do | 2,86 |
Ilość biegunów | 3 |
nr EAN | 4040074294406 |
Liczba przewodów | 4 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez wtyczki |
nr EAN | 087295119525 |
Sonda lambda | ogrzewana |
Liczba przewodów | 4 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez wtyczki |
nr EAN | 087295913581 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
nr EAN | 5902048081933 |
Ciężar netto [g] | 160 |
nr EAN | 5902048063816 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna |
nr EAN | 5902048081261 |
Ciężar netto [g] | 130 |
nr EAN | 5902048063878 |
Ciężar netto [g] | 100 |
nr EAN | 5902048023339 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
Sonda lambda | ogrzewana |
nr EAN | 5902048023346 |
Ciężar netto [g] | 98 |
nr EAN | 5902048023353 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
nr EAN | 5902048063991 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna |
nr EAN | 5902048925923 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna |
nr EAN | 5902048907042 |
Napięcie [V] | 12 |
Ciężar [kg] | 0,04 |
Tryb pracy | elektryczny |
Napięcie [V] | 12 |
Długość [mm] | 1540 |
Ciężar [kg] | 0,20 |
Opór [Ohm] | 6 |
Tryb pracy | elektryczny |
Sonda lambda | Sonda lambda |
Liczba przewodów | 4 |
Napięcie [V] | 12 |
Długość [mm] | 1500 |
Ciężar [kg] | 0,18 |
Opór [Ohm] | 6 |
Tryb pracy | elektryczny |
Sonda lambda | Sonda lambda |
Liczba przewodów | 4 |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
Ilość biegunów | 3 |
dla numeru OE | 1563 J4 |
Wymiar gwintu | 12 mm |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z przewodem |
nr EAN | 3531650032457 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025