Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Hummer » system tworzenia mieszanki paliwowej Hummer » tworzenie mieszanki Hummer » sonda Hummer

sonda do HUMMER

wybierz model samochodu HUMMER:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 23
średnica zewnętrzna [mm] 15,0
Ilość połączeń 3
Ciężar [kg] 0,027
dla numeru OE 22056AA270
nr EAN 5050063273410
Jakość OE
Ograniczenia producenta DENSO
Wymiar gwintu M18x1.5
Długość przewodu [mm] 320
Ilość biegunów 4
Masa [g] 98
nr EAN 8717613117545
cena brutto:
59.00 zł
 Kup
Rodzaj czujnika czujnik indukcyjny
Ilość biegunów 2
nr EAN 4082300775389
Sposób montażu Bagnet
Ilość połączeń 5
nr EAN 4082300802733
Rodzaj korpusu bez obudowy
Ciężar netto [g] 30
nr EAN 5902048057761
cena brutto:
180.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 100
nr EAN 5902048907073
cena brutto:
184.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 100
nr EAN 5902048923462
Długość [mm] 23
średnica zewnętrzna [mm] 15,0
Ilość połączeń 3
Ciężar [kg] 0,027
nr EAN 4054228068195
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.