Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Hyundai » system tworzenia mieszanki paliwowej Hyundai SANTAMO » tworzenie mieszanki Hyundai SANTAMO » sonda Hyundai SANTAMO

sonda do HYUNDAI SANTAMO

wybierz typ samochodu HYUNDAI SANTAMO:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
nr EAN 4251475115263
nr EAN 4047023122360
cena brutto:
84.00 zł
 Kup
nr EAN 4047024439009
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Strona wysokiego ciśnienia
System tworzenia mieszanki paliwowej Wtrysk bezpośredni
nr EAN 4047025095105
Ilość podłączonych styków 4
nr EAN 5012759536353
Głębokość zabudowy [mm] 24
Średnica otworu centrującego [mm] 15,2
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379141364
Ciśnienie od [kPa] 11
ciśnienie do [kPa] 307
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 8012510026762
cena brutto:
53.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy szary
nr EAN 8435050617694
Wymiar gwintu M 22x1,5
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy szary
nr EAN 8435050643648
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
nr EAN 8435050654569
cena brutto:
102.00 zł
 Kup
Sposób montażu przykręcany
Ilość biegunów 4
nr EAN 4082300802900
cena brutto:
46.00 zł
 Kup
Ilość połączeń 4
nr EAN 5907558580679
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Ilość biegunów 3
nr EAN 4040074247082
Napięcie robocze [V] 12
Ciśnienie [bar] od 0,27
Ciśnienie [bar] do 2,91
Ilość biegunów 4
nr EAN 4040074299791
cena brutto:
182.00 zł
 Kup
Sonda lambda ogrzewana
Liczba przewodów 4
Długość [mm] 836
nr EAN 087295966457
Ciężar netto [g] 30
nr EAN 5902048092946
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.