Liczba przewodów | 4 |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 |
Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze |
nr EAN | 3165144056461 |
Liczba przewodów | 4 |
Długość całkowita [mm] | 410 |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 |
nr EAN | 3165142945811 |
nr EAN | 3165142469300 |
nr EAN | 3165142952604 |
nr EAN | 3165143099148 |
Sonda lambda | Sonda planarna |
Sonda lambda | ogrzewana |
nr EAN | 5012759349526 |
Sonda lambda | Sonda planarna |
Sonda lambda | ogrzewana |
nr EAN | 5012759349540 |
Ilość podłączonych styków | 3 |
Tryb pracy | mechaniczne |
Kierunek obrotów | zgodnie z ruchem wskazówek zegara |
nr EAN | 5012759504963 |
Ilość podłączonych styków | 3 |
nr EAN | 5012759514672 |
nr EAN | 5012759990292 |
Sonda lambda | Sonda lambda |
Długość przewodu [mm] | 560 |
Liczba przewodów | 4 |
nr EAN | 8053379073856 |
Wymiar gwintu | M14x1,25 |
Rozmiar klucza | 20 |
Temperatura ostrzegawcza [°c] | 117 |
nr EAN | 8012510076231 |
nr EAN | 8012510009406 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez uszczelnienia |
nr EAN | 8012510093436 |
Wymiar gwintu | M12x1,5 |
Rozmiar klucza | 19 |
nr EAN | 8012510056530 |
Wymiar gwintu | M14x1,25 |
Rozmiar klucza | 19 |
nr EAN | 8012510016527 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
Ilość biegunów | 2 |
Kolor obudowy | czarny |
nr EAN | 8435050632345 |
Ilość połączeń | 2 |
Kolor | szary |
Ciężar [kg] | 0,005 |
nr EAN | 4027816371854 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
Od ciśnienia [Pa] | 20000 |
Do ciśnienia [Pa] | 105000 |
Napięcie znamionowe [V] | 5 |
nr EAN | 4082300215991 |
Ilość połączeń | 4 |
Długość przewodu [mm] | 300 |
Sonda lambda | ogrzewana |
nr EAN | 4082300634693 |
nr EAN | 8001063893969 |
nr EAN | 8001063933511 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
nr EAN | 5907558580402 |
Wymiar gwintu | M12x1,5 |
Rozmiar klucza | 19 |
nr EAN | 5907558580983 |
nr EAN | 5907558558517 |
Sonda lambda | ogrzewana |
Liczba przewodów | 4 |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 |
Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze |
nr EAN | 5907558562477 |
Sonda lambda | ogrzewana |
Liczba przewodów | 4 |
Długość całkowita [mm] | 410 |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 |
nr EAN | 5907558585681 |
Ilość biegunów | 2 |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
Średnica otworu flanszy [mm] | 8 |
dla numeru OE | 5946 21 |
dla numeru OE | 004 153 90 28 |
dla numeru OE | 89615 05010 |
Ilość biegunów | 4 |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza |
Ciśnienie od [kPa] | 10 |
ciśnienie do [kPa] | 117 |
dla numeru OE | 9639381480 |
Jakość | EQUIVALENT |
Liczba przewodów | 4 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez wtyczki |
nr EAN | 087295119525 |
Sonda lambda | ogrzewana |
Liczba przewodów | 4 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez wtyczki |
nr EAN | 087295958018 |
Zakres pomiarowy od [kPa] | 10,0 |
Zakres pomiarowy do [kPa] | 117,0 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza |
nr EAN | 4010326931366 |
Ograniczenia producenta | BOSCH |
Ciężar netto [g] | 20 |
nr EAN | 5902048093875 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
nr EAN | 5902048081933 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
nr EAN | 5902048081940 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna |
nr EAN | 5902048081261 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
nr EAN | 5902048063823 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
nr EAN | 5902048063830 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
Sonda lambda | ogrzewana |
nr EAN | 5902048023346 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna |
Ciężar netto [g] | 105 |
nr EAN | 5902048923950 |
Długość [mm] | 410 |
Moc elektryczna przyłączeniowa [W] | 7 |
Ciężar netto [g] | 115 |
nr EAN | 5902048081988 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
nr EAN | 5902048063991 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna |
nr EAN | 5902048897275 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna |
nr EAN | 5902048925923 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna |
nr EAN | 5902048907042 |
Sonda lambda | Sonda lambda |
nr EAN | 5902048897282 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna |
Ciężar netto [g] | 185 |
nr EAN | 5902048064059 |
Napięcie [V] | 12 |
Długość [mm] | 540 |
Ciężar [kg] | 0,10 |
Tryb pracy | elektryczny |
Sonda lambda | ogrzewana |
Liczba przewodów | 4 |
Napięcie [V] | 12 |
Ciężar [kg] | 0,03 |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez cięgna |
Napięcie [V] | 12 |
Ciężar [kg] | 0,02 |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez cięgna |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025