Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » system tworzenia mieszanki paliwowej Opel VECTRA B Kombi (J96) » tworzenie mieszanki Opel VECTRA B Kombi (J96) » sonda Opel VECTRA B Kombi (J96)

sonda do OPEL VECTRA B Kombi (J96)

wybierz typ samochodu OPEL VECTRA B Kombi (J96):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z rurą wlotową
Ilość podłączonych styków 4
nr EAN 5012759505533
Ilość podłączonych styków 3
Tryb pracy mechaniczne
nr EAN 5012759511459
Długość przewodu [mm] 515
Ilość podłączonych styków 3
nr EAN 5012759531556
cena brutto:
83.00 zł
 Kup
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 6PU 012 681-011
nr EAN 4082300210972
Sposób montażu Nasadka rurowa
Ilość połączeń 4
Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] 70
nr EAN 4082300131093
Ograniczenia producenta SIEMENS
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość połączeń 3
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z przewodem
nr EAN 4082300561135
cena brutto:
313.00 zł
 Kup
Długość przewodu [mm] 820
Ilość biegunów 4
Sonda lambda Sonda regulacyjna
nr EAN 4082300652710
Długość [mm] 36,7
średnica zewnętrzna [mm] 8,0
Gwint zewn. [mm] M10 x 1
Długość gwintu [mm] 9,7
Rozmiar klucza 13
Ilość połączeń 1
Materiał mosiądz
Punkt włączania [°C] 120
Ciężar [kg] 0,014
nr EAN 5907558548082
Długość przewodu [mm] 515
Ilość podłączonych styków 3
nr EAN 5901619505335
Ograniczenia producenta SIEMENS
Ciężar netto [g] 37
nr EAN 5902048031419
Rodzaj korpusu z obudową
Ciężar netto [g] 215
nr EAN 5902048057655
Wymiar gwintu M12 x 1,5
Rozmiar klucza 19
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ilość biegunów 2
Ciężar [kg] 0,03201
nr EAN 4046001330377
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.