Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » system tworzenia mieszanki paliwowej Mazda 929 III (HC) » tworzenie mieszanki Mazda 929 III (HC) » sonda Mazda 929 III (HC)

sonda do MAZDA 929 III (HC)

wybierz typ samochodu MAZDA 929 III (HC):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Status produktu: w przygotowaniu
nr EAN 5012759571910
Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063906829
cena brutto:
122.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda palcowa
Liczba przewodów 4
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 160000
Złącze / klema w razie potrzeby dopasować złącze
nr EAN 5907558570892
Ilość biegunów 3
Kształt obudowy wtyczki owalny
Liczba otworów do mocowania 1
Ciśnienie od [kPa] 10
ciśnienie do [kPa] 120
dla numeru OE 55573248
Jakość EQUIVALENT
Wykonanie izolacji przewodu z izolacją z plecionki z włókna powleczoną silikonem
Sonda lambda Sonda planarna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łącznikiem zaciskowym
Długość przewodu [mm] 210
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze złączem termokurczliwo-zaciskowym
Sonda lambda ogrzewana
Liczba przewodów 4
Ciężar [kg] 0,09
Sonda lambda Gwint uprzednio nasmarowany
nr EAN 4046001644931
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.