Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » system tworzenia mieszanki paliwowej Mazda CX-5 (KF) » tworzenie mieszanki Mazda CX-5 (KF) » sonda Mazda CX-5 (KF)

sonda do MAZDA CX-5 (KF)

wybierz typ samochodu MAZDA CX-5 (KF):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
nr EAN 4047026449211
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
nr EAN 4047026453331
nr EAN 5012759976135
cena brutto:
145.00 zł
 Kup
nr EAN 8717613111505
Ciśnienie od [kPa] 12,9
ciśnienie do [kPa] 316,5
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 8012510035849
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 8012510039946
cena brutto:
33.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy zielony
Średnica zabudowy [mm] 20
nr EAN 8435050620885
Od ciśnienia [Pa] 30000
Do ciśnienia [Pa] 300000
Ilość biegunów 4
nr EAN 8435050639825
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniami
Kształt obudowy wtyczki owalny
nr EAN 5902659783349
cena brutto:
778.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 6
Kształt obudowy wtyczki owalny
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Liczba otworów do mocowania 3
dla numeru OE 96 714 168 80
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074281178
Napięcie robocze [V] 12
Ciśnienie [bar] od 0,3
Ciśnienie [bar] do 3
Ilość biegunów 4
nr EAN 4040074294246
cena brutto:
448.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 5
Długość [mm] 347
nr EAN 087295978252
Napięcie [V] 12
nr EAN 4028977895555
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.