
| nr EAN | 4047025660419 |

| zalecane rozszerzenie naprawy | Filtr powietrza |
| nr EAN | 4047026453379 |

| nr EAN | 5012759962947 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu dolotowego |
| Ilość podłączonych styków | 4 |
| nr EAN | 5012759494639 |

| nr EAN | 5012759771907 |

| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| Ilość połączeń | 2 |
| nr EAN | 8053379153848 |

| Ilość połączeń | 4 |
| nr EAN | 8053379163311 |

| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | zielony |
| nr EAN | 8012510016619 |

| nr EAN | 8012510094020 |

| Ciśnienie od [kPa] | 26,7 |
| ciśnienie do [kPa] | 326,7 |
| Napięcie wyjściowe od [V] | 0,25 |
| Napięcie wyjściowe do [V] | 4,75 |
| nr EAN | 8012510032558 |

| Ilość biegunów | 2 |
| Kolor obudowy | zielony |
| Średnica zabudowy [mm] | 20 |
| nr EAN | 8435050620885 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Kolor obudowy | czarny |
| Ilość połączeń | 2 |
| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| nr EAN | 8435050626153 |

| Ilość biegunów | 3 |
| Kolor obudowy | czarny |
| Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a |
| nr EAN | 8435050645000 |

| Ilość biegunów | 3 |
| nr EAN | 8435050658567 |

| Długość [mm] | 325 |
| Ilość połączeń | 3 |
| Ciężar [kg] | 0,03 |
| dla numeru OE | 1 685 774 |
| nr EAN | 4054224038185 |

| Rodzaj oporu | czujnik gorącej warstwy masy powietrza |
| Ilość połączeń | 4 |
| Ciężar [kg] | 0,038 |
| dla numeru OE | 1 516 668 |
| nr EAN | 4054224059081 |

| Sposób montażu | wciśnięty |
| Napięcie znamionowe [V] | 12 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Średnica 1 [mm] | 25,4 |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | zielony |
| Rodzaj korpusu | obudowa z tworzywa sztucznego |
| Długość 1 [mm] | 53 |
| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| nr EAN | 4082300289923 |

| Sposób montażu | przykręcany |
| Ilość połączeń | 4 |
| nr EAN | 4082300562514 |

| Ilość połączeń | 2 |
| nr EAN | 4082300619355 |

| Liczba otworów do mocowania | 2 |
| Ilość połączeń | 6 |
| Rodzaj skrzyni biegów | Skrzynia biegów manualna |
| nr EAN | 4082300677010 |

| Sposób montażu | przykręcany |
| Ilość biegunów | 3 |
| nr EAN | 4082300805734 |

| nr EAN | 8001063827759 |

| Ilość połączeń | 2 |
| Kolor | czarny |
| Ciężar [kg] | 0,01 |
| nr EAN | 5902659783493 |

| Liczba przewodów | 2 |
| Długość [mm] | 835 |
| nr EAN | 5903364319236 |

| nr EAN | 5903364315887 |

| Ilość biegunów | 6 |
| Kształt obudowy wtyczki | owalny |
| Liczba otworów do mocowania | 2 |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z manualną skrzynią biegów |
| dla numeru OE | 8V21 9F836 AB |
| dla numeru OE | DF7841 600A |

| Napięcie robocze [V] | 12 |
| Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
| Ilość biegunów | 3 |
| nr EAN | 4040074281857 |

| Napięcie robocze [V] | 12 |
| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| Ilość biegunów | 2 |
| nr EAN | 4040074294932 |

| Napięcie robocze [V] | 12 |
| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| Ilość biegunów | 2 |
| nr EAN | 4040074281178 |

| Ilość biegunów | 2 |
| Długość przewodu [mm] | 335 |
| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| nr EAN | 4040074315200 |

| Ilość biegunów | 2 |
| Długość przewodu [mm] | 200 |
| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| nr EAN | 4040074315231 |

| Liczba przewodów | 2 |
| Długość [mm] | 835 |
| nr EAN | 087295961445 |

| Liczba przewodów | 2 |
| Długość [mm] | 200 |
| nr EAN | 087295972656 |

| Rodzaj korpusu | bez obudowy |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza |
| nr EAN | 4010326943956 |

| Zakres pomiarowy od [kPa] | 35,0 |
| Zakres pomiarowy do [kPa] | 320,0 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez zintegrowanego czujnika temperatury powietrza |
| nr EAN | 4010326953115 |

| Ciężar netto [g] | 38 |
| nr EAN | 5902048896780 |

| Tryb pracy | elektryczny |
| Napięcie [V] | 12 |
| nr EAN | 4028977845383 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Długość przewodu [mm] | 160 |

| Rodzaj czujnika | czujnik indukcyjny |
| Ilość biegunów | 3 |
| Kształt obudowy wtyczki | owalny |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
| Ciężar [kg] | 0,021 |
| nr EAN | 3276423665004 |

| Kształt | prosty |
| Kształt obudowy wtyczki | kanciasty |
| Ilość biegunów | 2 |
| dla numeru OE | 1 496 243 |
| Ciężar [kg] | 0,04 |
| Długość [mm] | 200 |
| Moment dokręcenia [Nm] | 45 |
| Długość przewodu [mm] | 205 |
| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| Zakres temperatury od [°C] | -40 |
| Zakres temperatury do [°C] | 900 |
| nr EAN | 4046001800238 |

| Wymiar gwintu | 12 mm |
| nr EAN | 3531650032310 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025